شهردار:

شاخص‌های هویت شیراز ذیل عنوان سومین حرم شکل می‌گیرد

شهردار شیراز با بیان اینکه شاخص‌های هویت این کلانشهر ذیل عنوان سومین حرم اهل بیت شکل می‌گیرد، گفت: مجموع ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و تاریخی شیراز در قالب جهانشهرهای ایرانی با سایر کشورها قابل تبادل است. 

بنا بر گزارش دریافتی روز سه‌شنبه، احسان اصنافی سه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی جهان شهرهای ایرانی که به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: نقش کلانشهرهای جهانی و جهان شهرها در توسعه دیپلماسی و گردشگری غیر قابل انکار و مکملی برای دیپلماسی و گردشگری دولتی است‌.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به شیراز افزود: مقام معظم رهبری شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) نامیدند و در ذیل این عنوان تمام شاخصه های هویتی شهر شکل می گیرد.
وی ادامه داد: شیراز به شهر گنبدهای فیروزه ای مشهور و مرقد امازادگان عظیم الشانی در این شهر واقع شده است، این سرمایه مذهبی بخشی از تاریخ مذهب تشیع است.
اصنافی همچنین با برشمردن شاخصه های تاریخ غنی و برند فرهنگی و ادبی شیراز گفت: مجموع این ظرفیت ها در قالب جهانشهرهای ایرانی با سایر کشورها قابل تبادل است.
شهردار شیراز ادامه داد: چنانچه این ظرفیت ها در قالب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو پیش برود، موثر خواهد بود و شهرداری شیراز بر اساس سیاست گذاری‌های شورای شهر امکان همراهی و همکاری با سایر جهانشهرهای ایران را دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات