توسعه اقتصاد دیجیتال با گسترش و ظرفیت سازی بر مبنای فیبر نوری صورت می گیرد

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در آیین بهره برداری از نهضت جهادی فیبرنوری در استان آذربایجان شرقی گفت: دوره گذر از طرح نجما به مرحله کسب و کار و ایجاد توسعه بر مبنای اقتصاد دیجیتال با استفاده هوشمندانه از تکمیل زیرساخت های فیبرنوری در طرح نجما ، توانمندی های مهم مخابرات منطقه آذربایجان شرقی و رشد عملی شاخص های طرح نجما در حال حاضر کاملا میسر شده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران ، وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در اکثر لایه ها به ویژه در حوزه مخابراتی و اقتصاد ارتباطات توسعه مناسبی دارد، اظهارداشت: استفاده هوشمندانه از این توانمندی ها، نوید ورود قدرتمندانه تر مخابرات منطقه به حوزه درآمدزایی و کسب و کار در درآمدزایی بر پایه فیبرنوری است.

دکتر محمودزاده افزود: ارائه قدرتمندانه طرح جهادی فیبرنوری در استان آذربایجان شرقی ، با توجه به ظرفیت سازی مناسب، ایجاد پوشش عملی و قابل استفاده در نقاط مختلف و شهرهای این استان آماده است و حقیقتا شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی می توانند از بستر فیبر نوری برای رشدو توسعه هرچه بیشتر صنعتی استان و نشان دادن مزیت های اقتصاد دیجیتال استفاده کنند.

دکتر محمودزاده با اشاره به شعار سال و لزوم تحقق آن گفت: در ورود به شهر تبریز و مشاهده پیشرفت های مبتنی بر کسب و کار در این استان، اهمیت توسعه فیبرنوری به عنوان پیشران اقتصاد ارتباطات کاملا نمایان است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: برای تقویت اکوسیستم دیجیتال کشور نیازمند ورود همگانی و کشوری به توسعه فیبرنوری در سرتاسر کشور بر طبق برنامه از پیش تعیین شده هستیم که نهضت جهادی فیبرنوری (نجما) در همین راستا طراحی شده است.

دکتر محمودزاده اضافه کرد: ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری‌های نوین کسب و کار و نهضت جهادی فیبرنوری بر اساس نیازسنجی انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ ثمرات این نوآوری‌ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضا‌های جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال به ویژه در شهرهای با توانمندی زیرساختی و فعالین صنعتی مانند تبریز خود را نمایان خواهد ساخت.

وی گفت:میزان سرمایه گذاری در پروژه های مخابراتی و نهضت جهادی آذربایجان شرقی قابل توجه است و اکنون این استان به عنوان یک استان نمونه با ارتباطات مرزی و بین المللی، امکان ورود به درآمدزایی و عملی سازی و بروز اهمیت اقتصاد ارتباطات و دیجیتالی مبتنی بر مولفه های پیشران در سطح جهانی دست یافته است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات