ثبت نحوه تولد ستارگان جوان توسط جیمز وب

مطبوعات فارس: یکی از اولین تصاویر جیمز وب پس از شروع به اشتراک گذاری عکس ها و داده های این تلسکوپ فضایی پیشرفته کرد، تصویر موسوم به صخره های کیهانی بود. با این

حال، اکنون، بازبینی مجدد این تصویر نمادین نشان می ‌دهد که اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌کردیم در آن وجود دارد.
سازمان فضایی ناسا می گوید که تصویر صخره های کیهانی در واقع چندین ستاره جوان را در مراحل اولیه شکل گیری خود به نمایش می گذارد.
به باور ستاره شناسان، این یک کشف هیجان‌انگیز است، زیرا در حالی که می‌ دانستیم سحابی کارینا جولانگاهی برای شکل ‌گیری ستاره‌ ها است، با فرو رفتن عمیق در تصویر وب از صخره‌ های کیهانی، می‌ توانیم نگاهی حتی بهتر به جریان‌ های خروجی از این ستارگان در حال شکل‌ گیری داشته باشیم. به همین دلیل مگان رایتر، ستاره شناس دانشگاه رایس در هیوستون، تگزاس، مطالعه جدیدی را بر روی این تصویر انجام داده است.
رایتر در این رابطه می ‌گوید: تصاویری که جیمز وب از سحابی کارینا گرفته است، به ما نگاه عمیق‌ تری به این موضوع می ‌دهد که ممکن است گوشه معمولی ‌تری از جهان باشد که قبلاً ندیده‌ ایم. علاوه بر این، تصویر فوق یک عکس فوری در زمان است تا ببینیم چقدر شکل‌ گیری ستاره ها در سحابی در حال انجام است و بینش بیشتری نسبت به یکی از زیباترین مناظر جهان ما می ‌دهد.

با تجزیه و تحلیل بیشتر اولین تصاویر از صخره های کیهانی، اخترشناسان می توانند بینش جدیدی در مورد میزان فعال بودن این مناطق از فضا، حتی در مدت زمانی کوتاه، به دست آورند. دانشمندان با مشاهده عکس‌هایی که ۱۶ سال پیش توسط تلسکوپ فضایی هابل از این منطقه انجام شد، حتی توانستند سرعت و جهت جت‌ های تشکیل ‌دهنده این پدیده ها را ردیابی کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات