دکتر زارعیان بر ضرورت سرمایه گذاری مناسب و بهینه‌سازی زیرساخت اینترنت ثابت تاکید کرد

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت مخابرات در کشور باید سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد اظهارداشت : برای گام برداشتن در جهت بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتریان ، اپراتورها باید توسعه سرمایه داشته باشند و به سمت بهینه‌سازی اینترنت حرکت ‌کنند، چرا که بهینه‌سازی به معنای مصرف بیشتر و مصرف بیشتر به معنای درآمد بیشتر برای اپراتورهاست. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: دکتر زارعیان معاون تجاری شرکت مخابرات ایران ضمن بیان این مطلب برافزایش استفاده کاربران از اینترنت ثابت به عنوان یک راهکاردر این حوزه تاکید کرد و افزود : اگر تعرفه بخش همراه به صورت منطقی افزایش یابد به این ترتیب میزان مصرف اینترنت بخش تلفن همراه کاهش می‌یابد، در این صورت اپراتورها مجبور نخواهند بود هزینه زیادی را برای توسعه صرف کنند از سوی دیگر مشترک خودبه‌خود به سمت استفاده از اینترنت ثابت با قیمت ارزان‌تر سوق پیدا می‌کند.

دکتر زارعیان معتقد است، نرخ و تعرفه‌های فعلی اینترنت ثابت و همراه که اجرا و از مشترکان اخذ می‌شود در سال ۱۳۹۶ یعنی در دوره دوم دولت دوازدهم مصوب شد و بیش از ۶ سال است که از تصویب تعرفه‌ها می‌گذرد، با توجه به افزایش هزینه‌ها لازم است تا در این بخش بازنگری شود.

او به «ایران» گفت: در این ۶ سال افزایش برق، خدمات نگهداری، توسعه‌ای و تجهیزات، قیمت‌ها چندین برابر شده است. بخشی که در داخل تولید نمی‌شود و وارداتی است ۱۲ برابر شده، قیمت تجهیزات تولید داخل ۶ برابر و در بخش نیروی انسانی ۵ برابر افزایش وجود داشته ولی تعرفه اینترنت تغییر نکرده است. حال که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به فکر تغییرات تعرفه است امیدواریم این اتفاق بیفتد و بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه اگر به بهانه کیفیت، افزایش تعرفه صورت نگیرد در دایره بسته‌ای قرار می‌گیریم، گفت: در درازمدت هم برای اپراتورها دلیلی نخواهد داشت که اینترنت ارائه دهند.

او در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به دلیل کیفیت پایین اینترنت مردم با افزایش قیمت مقاومت می‌کنند، افزود: این موضوع را قبول ندارم چون اکنون گزینه‌های زیادی پیش روی کاربران اینترنت ثابت قرار دارد، چرا که اولاً توسعه فیبر نوری در دست اقدام است بنابراین یک انتخاب جدید برای مشترکان به وجود آمده است. از سوی دیگرADSL و VDSL کماکان وجود دارد. استفاده از اینترنت اپراتورهای تلفن همراه خود گزینه دیگری برای انتخاب است از این رو مشترکان می‌توانند اپراتوری را که سرویس بهتری می‌دهد انتخاب کنند.

دکتر زارعیان در پاسخ به این سؤال که توسعه فیبر نوری چه مزایایی دارد و چه تغییری در اینترنت ثابت ایجاد می‌کند، گفت: تقریباً همه کشورهای دنیا این بخش را شروع کرده‌اند و دولت هم حساب ویژه‌ای روی این بخش باز کرده و نهضت خوبی با کمک اپراتورهای ثابت و سیار برای راه‌اندازی آن شکل گرفته، بنابراین انتظار می‌رود اثرات خوبی هم داشته باشد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: فیبر نوری تکنولوژی برتر در حوزه اینترنت ثابت است و مهم‌ترین مزیت آن سرعت و پایداری است و اگر اتفاق بیفتد قطعاً نگرانی‌ها را کاهش داده و مشکلات مردم و به‌خصوص بخش تجاری را به حداقل می‌رساند.

او افزود: این تکنولوژی دارای دیگر مزایا از جمله قدرت بالای ظرفیت انتقال، نداشتن قطعی و وصلی، نبود پارازیت در آن به‌خصوص نداشتن آسیب‌پذیری در زمان‌های بارانی و مهم‌تر از همه به حداقل رسیدن سرقت کابل‌های نوری است.

به گفته این کارشناس ارتباطات، هزینه مشترکان اینترنت فیبر نوری وADSL هزینه بالایی نیست و در حالت خوشبینانه از نظر اپراتورها و حالت بدبینانه از نظر مشترکان می‌تواند میانگین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در ماه باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات