صعود تیم ملی والیبال ایران به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل قطر به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه‌نهایی والیبال بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۱۰ دوشنبه، سوم مهر به مصاف قطر رفت و با پیروزی سه بر صفر (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲) به فینال صعود کرد.

تیم ملی والیبال ایران که در دو دوره قبل این رقابت‌ها قهرمان شده، اکنون به دنبال کسب سومین قهرمانی است و در فینال باید به مصاف برنده دیدار چین با ژاپن برود.

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی، محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایونفرمنش، محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم قطر: یوسف اغلاف، بلال ابونابوت، میلوش استوانوویچ، وادی رایمی، رنان ریبرو، ابراهیم محمد و محمود ناجی

سرمربی: کمیلو سوتو

ست اول: ۲۵ بر ۲۰ ایران

ایران در ست اول این دیدار تیم برتر میدان بود و از قطر پیش افتاد. در حالی که ایران ۲۴ بر ۱۷ جلو بود قطر سه امتیاز پیاپی گرفت که بهروز عطایی درخواست وقت استراحت داد. بعد از بازگشت تیم‌ها به زمین، محمد موسوی امتیاز ۲۵ را برای ایران به دست آورد و ایران در این ست ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسید.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ ایران

دو تیم در ست دوم رقابت پایاپایی داشتند. قطر بارها بازیکنان ایران را دفاع کرد و امتیاز گرفت و ۱۰ بر ۹ جلو افتاد. در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۲ به نفع قطر بود، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که قطر امتیاز آن را گرفت. بهروز عطایی درخواست وقت استراحت داد و در ادامه هم صابر کاظمی را به زمین فرستاد. این بازیکن امتیاز سیزدهم ایران را به دست آورد. قطر در توپ‌گیری هم عملکرد بهتری داشت۱۸ بر ۱۴ جلو افتاد تا عطایی دومین وقت استراحت خود را هم درخواست کند. محمد ولی‌زاده در دفاع و سرویس دو امتیاز گرفت تا بازی ۱۸ بر ۱۷ به نفع قطر باشد. محمد موسوی بازی را در امتیاز ۱۸ به تساوی کشاند. تیم ایران در ادامه این ست هماهنگی بیشتری داشت و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ ایران

ایران چند امتیاز از طریق دفاع به دست آورد و ۷ بر ۵ جلو افتاد اما قطر بازی را در امتیاز ۷ به تساوی کشاند. هر چند ایران دوباره جلو افتاد اما با افزایش اشتباهات ملی‌پوشان، بازی یک بار دیگر در امتیاز ۱۱ برابر شد. حامد مبارک پشت خط زن قطر با دفاع اسماعیل‌نژاد بازی امتیاز پانزدهم را برای تیم خود گرفت تا بازی برابر شود. صابر کاظمی توپ خود را به دست دفاع قطر زد و امتیاز گرفت تا بازی ۲۰ بر ۱۷ به سود ایران باشد. با سرویس خوب اسفندیار ایران ۲۳ بر ۲۰ جلو افتاد و در نهایت با آبشار صابر کاظمی ایران ست سوم را هم ۲۵ بر ۲۲ به سود خود پایان داد و برنده مسابقه شد.

در این بازی امیرحسین اسفندیار با ۱۹ امتیاز امتیازآورترین بازیکن شد و امین اسماعیل نژاد و یوسف اغلاف هر کدام ۹ امتیاز بدست آوردند.

برچسب ها :
 
از   2   رای
3

عکس های خبر

نظرات