سرانجام چرخ رقابت‌های والیبال در فارس به حرکت درآمد

سرانجام پس از یک وقفه چندین ساله،چرخ والببال فارس در رده نوجوانان به حرکت درآمد و به تعبیر کارشناسان از خواب گران برخاست. 

مطبوعات فارس/ والیبال فارس که در دوران نه چندان دور در تمام رده های مختلف سنی فعال بود و حتی در رقابت های لیگ های مختلف کشور شرکت داشت و در بخش مردان نیز در لیگ برتر تیم داشت چند صباحی است که در خواب فرو رفته است.

پیشکسوتان و کارشناسان این رشته بر این باور هستند که وقتی این رشته به صورت غیر تخصصی اداره می شود نمی‌توان انتظار داشت که حتی مسابقات داخلی برگزارشود، چه برسد به اینکه بخواهد در لیگ های مختلف کشور حضوری فعال داشته باشد.

آنها می گویند والیبال در فارس ریشه تاریخی در کشور دارد و بسیاری از ورزشکاران این رشته همچون فریبرز و سهراب استخری،برادران سجادی، شهره سجادی ،ٰمحمد حسین نجاتی کاپیتان تیم ملی، منوچهر اسدی پویا، محمدعلی دباغ، محمد رستگار و سید علی سجادی و بسیاری دیگر در کشور مطرح و به تیم ملی والیبال هم رسیدند.

قطب های والیبال فارس

شهرستان های مرودشت، آباده ،اقلید، نورآباد، کازرون و شیراز قطب این رشته در کشور و فارس هستند که از نظر آمایش سرزمین می توانند والیبال فارس را از خواب بیدار کنند اما هم اینک این رشته جذاب در این شهرستان ها فعالیتی ندارد.

اینک محمدحسین نجاتی که اهل شهرستان مرودشت است و سال ها کاپیتان ملی والیبال ایران بود به دلیل فعال نبودن تیم های باشگاهی در فارسٰ روانه یزد شده و تیم شهاب این شهر را تمرین می دهد در حالی که پیشکسوت مطرح باید زمینه حضورش در شیراز فراهم شود تا تجربه گرانبهای خود را پس از سال ها در تیم ملی در اختیار هم استانی هایش قرار دهد.

به گفته یکی از پیشکسوتان این رشته جای تعجب دارد که شیراز با وجود برگزاری راهبرد استعدادیابی و گرفتن آزمون از بیش از ۲۰۰ نفر در مسابقات استانی شرکت ندارد و یک علامت سوال را باقی گذاشته است.

در حالی که سالن های ورزشی به دلیل شیوع کرونا بسته شده این پرسش مطرح شد که باید این مسابقات را در جایی دیگربه عنوان مثال در مرکز استان برگزار می کردند تا شرایط بهتری برای تیم ها به ویژه از نظر خوابگاه و سالن مسابقات داشته باشد.با این حال مسابقات نوجوانان در نورآباد مرکز شهرستان ممسنی با شرکت ۱۲ تیم در حال انجام است و تیم های کازرون، مرودشت، جهرم، فسا و نورآباد ممسنی برابر حریفان پیروز شدند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات