«قهرمان» آغاز خوبی در شیراز داشت

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در شیراز روی پرده رفت و مدیر توسعه بازار پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب، میزان استقبال مردم از اکران این فیلم در شیراز را پس از مدتها رکود سینما، بسیار خوب ارزیابی کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: ایمان خادمی شنبه هشتم آبان اظهار کرد: فیلم قهرمان توانست پس از مدت ها،جمع کثیری از مردم را به سینما بکشاند. ما در اولین روز از اکران این فیلم شاهد استقبال رضایت بخش و قابل قبولی مردم بودیم.

مدیر توسعه بازار پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب ادامه داد:استقبال بسیار خوبی از اکران فیلم قهرمان صورت گرفت. این در حالی بود که ما توقع نداشتیم در ایام کرونا و پس از ۲۰ماه که از تعطیلی سینما می‌گذرد با استقبال قابل توجهی از سوی مردم روبه رو شویم.

وی افزود: این فیلم که در جشنواره کن ۲۰۲۱ موفق به دریافت جایزه بزرگ هیأت داوران شد، در شیراز فیلمبرداری و به همین دلیل هم اکران آن از شیراز آغاز شد.

خادمی بیان کرد: پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز از سه‌شنبه چهارم آبان ۱۴۰۰، یک روز زودتر از سایر سینماهای ایران میزبان فیلم قهرمان اصغر فرهادی بود و حتی به پیشنهاد وی قرار بود که فرش قرمز این فیلم نیز در شیراز برگزار شود اما برگزاری این مراسم به دلیل شرایط و مشغله برخی از بازیگران و عوامل این فیلم به آینده موکول شد.

خادمی اضافه کرد: مجموعه پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب از ۲۷ مهرماه سال جاری فعالیت‌های خود را دوباره آغاز کرد و در حال حاضر حدود یازده روز از شروع فعالیت‌های این مجموعه می‌گذرد. امیدواریم که هم ما بتوانیم شرایط حضور هرچه بیشتر مردم در سینما و جلب رضایت آنها را فراهم کنیم و هم شاهد اتفاقات خوبی در سطح کلان برای بازگشت سینما به دوران رونق باشیم.

وی عنوان کرد: مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه تنها سینما در کشور بود که توانست فیلم قهرمان اصغر فرهادی را با حضور بیش از ۲هزار و ۲۰۰نفر در ۲۶سانس در شش سالن با ظرفیت‌های مختلف اکران کند.

خادمی گفت: روز جمعه هفتم آبان هم با استقبال چشمگیر مردم مواجه شدیم و تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به تماشای فیلم قهرمان در مجموعه پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب نشستند.

وی اضافه کرد: البته فیلم «دینامیت» هم به عنوان فیلمی در ژانر کمدی فروش بسیار خوبی داشته‌است و با ثبت رقم ۱۸میلیارد تومان، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در دوران کرونا به شمار می‌رود.

خادمی گفت: خوشبختانه درحال حاضر مردم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سینما حضور می یابند و ما نیز برای رعایت این شیوه نامه‌ها و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تنها از نصف ظرفیت سالن برای حضور مردم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در مجموعه سینمایی هنر شهر آفتاب لابی بزرگی با بیش از هشت متر ارتفاع داریم و این مکان فضای بسیاروسیعی برای گردش هوا دارد.

خادمی اظهار داشت: سالن‌های سینما هم از دریچه‌های ورود و خروج هوا برخوردار هستند و سقف‌ سالن‌ها نیز بیش از شش متر ارتفاع دارد و مردم می‌توانند در این مجموعه بدون دغدغه به تماشای فیلم بنشینند.

وی بیان کرد: صنعت سینما به دلیل شیوع کرونا آینده مبهمی را پیش رو دارد اما همه ما می‌توانیم کمک کنیم تا پیامدهای ناشی از این بیماری را به حداقل برسانیم. در حقیقت افراد فعال در حوزه سینما، سینماداران و مخاطبین سینما می‌توانند شرایط را برای حضور هر چه بهتر و بیشتر در این اماکن فرهنگی و هنری تسهیل کنند.

خادمی عنوان کرد: مردم معمولا ساعات خاصی از روزهای پایانی در هفته را به سینما اختصاص می دهند و ما در ساعات ۱۹، ۲۰ و ۲۱ روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور چشمگیر مردم برای تماشای فیلم در سینما روبه رو هستیم که به اعتقاد من بهتر است مردم در شرایط کنونی، این روال را تغییر دهند و در ساعات خلوت‌تر به سینما مراجعه کنند.

او افزود: تمام مردم باید سفیران فرهنگی و هنری برای رونق گرفتن دوباره سینماها باشند. بسیاری از علاقه مندان و دوستداران سینما که برای دیدن فیلم به سینماها مراجعه می‌کنند و در جریان فعالیت سینماها با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی قرار می‌گیرند،می‌توانند با اطلاع رسانی در رابطه با شرایط مناسب سینماها، دوستان، آشنایان و خانواده‌های خود را به تماشای فیلم در این مکان‌ها ترغیب کنند.

مدیر توسعه بازار پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب اعلام کرد: سینما از بسیاری از اماکن دیگری که در دوران کرونا استفاده می‌شود امن‌تر و بهداشتی‌تر است و در این اماکن تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

قهرمان فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است. در تهیه‌کنندگی این فیلم الکساندر ماله-گی با فرهادی همکاری داشته‌است. این فیلم در شیراز و ایران فیلم‌برداری شده‌است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند.

فیلمبرداری قهرمان اواخر آذرماه ۱۳۹۹ در شیراز به پایان رسید. فرهادی نخستین بار در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی برای گزینش بازیگران بومی در این شهر حضور یافت و دل‌ها را به قطعیت ساخته‌شدن قهرمان گرم کرد؛ اما شیوع ویروس کرونا این حضور را تداوم نبخشید و گروه فیلمبرداری تا بهبود نسبی وضعیت از این شهر رفتند.

از مردادماه سال ۱۳۹۹ زمزمه‌هایی مبنی بر حضور کارگردان اسکاری در شهر شیراز شنیده شد و فیلمبرداری در بخش‌هایی از شهر شیراز و البته در سکوت خبری صورت پذیرفت.
بنابر اعلام رسمی روابط عمومی فیلم قهرمان، نهمین ساخته اصغر فرهادی پس از هفتاد و پنج جلسه فیلمبرداری طبق برنامه‌ریزی انجام شده به پایان رسید.
امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌هایی جدید هستند در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و تدوین فیلم توسط هایده صفی‌یاری آغاز شده است.
از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور یافته‌اند باید به نادر شهسواری پیشکسوت تئاتر و سینمای شیراز اشاره کرد که در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۸ با فیلم شنای پروانه در سینماها دیده شد.
از منظر برخی فعالان حوزه فرهنگ و سینما، اهمیت فیلمبرداری قهرمان در شیراز از آن رو است که چهره کارگردانی بین‌المللی با شهری که نماد فرهنگ و هنر ایران است، پیوند می‌خورد؛ از سویی دیگر، فیلمسازی فرهادی در ایران، اقبال جهانی را برای ارج‌گذاری به آثارش افزایش می‌دهد، این را می‌توان از فیلم‌هایی که تاکنون برای آن‌ها نامزد شده یا جایزه برده است، دریافت.

این فیلم در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد.

قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با «کوپه شماره ۶» ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.

این فیلم بر پایهٔ نقد ۲۲ منتقد امتیاز ۱۰۰٪ را از بازبینی جمعی وبگاه راتن تومیتوز کسب کرده‌است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات