واکسن کوو ایران برکت به نخستین داوطلب در شیراز تزریق شد

واکسن «کوو ایران برکت» چهارشنبه در فاز سوم آزمایش بالینی به نخستین داوطلب در شیراز تزریق شد. 

مطبوعات فارس/ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز چهارشنبه در این آیین با بیان اینکه آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن ایرانی کووید۱۹ با تجربه و تخصص دانشمندان داخلی در حال انجام است، گفت: مراحل پیشین آزمایش این واکسن به خوبی انجام شده و نتیجه مطلوبی به دست آمده که با گذر از این مرحله نیز امیدواریم این واکسن در راستای ایمن سازی مردم در برابر این بیماری به صورت انبوه تولید شود.

آیت الله لطف اله دژکام تاکید کرد: همه ما باید از این اقدامات پژوهشی که در سطح کشور به خوبی انجام می شود، حمایت کنیم تا کشور ما در این عرصه نیز استقلال خود را حفظ کرده و هیچ محدودیتی احساس نشود.

او با تقدیر از تلاش پژوهشگران و دانشمندان به ویژه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، همچنین همکاری مسوولان مجموعه سلامت، برای اعضای تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشبرد این هدف مهم ملی آرزوی موفقیت کرد.

دژکام با اشاره به سوابق ارزنده دانشگاه علوم پزشکی شیراز و توانمندی های علمی متخصصان، اساتید و پزشکان برجسته این مرکز آموزش عالی، عنوان کرد: در حیطه آزمایش بالینی، اقدامات مشابهی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و این دانشگاه از جمله مراکز علمی است که می تواند همکاری لازم را در این زمینه ارایه نماید.

اجرای فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این مراسم گفت: شهر شیراز به همراه شهرهای اصفهان، مشهد و بوشهر از امروز، نوزدهم خرداد وارد فاز سوم مطالعاتی واکسن «کوو ایران برکت» شدند و تزریق این واکسن به داوطلبان این شهرها آغاز ‌شد.

عبدالرسول همتی ادامه داد: هشت هزار داوطلب در این شهرها وارد طرح مطالعاتی این واکسن شدند که از این تعداد، دو هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب مربوط به شهر شیراز است.

وی، سن داوطلبان مرحله سوم تست انسانی را بین ۱۸ تا ۷۵ سال عنوان کرد و افزود: داوطلبان پس از انجام آزمایش های لازم و در صورت داشتن شرایط، وارد این طرح مطالعاتی می شوند.

همتی با بیان اینکه پنج مرکز در شهر شیراز برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود با برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام تزریق دوز نخست واکسن «کوو ایران برکت» به داوطلبان، طی پنج روز آینده به پایان رسد.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه دوز دوم پس از گذشت ۲۸ روز از مرحله نخست واکسن، به داوطلبان تزریق می شود، ابراز امیدواری کرد تا با استخراج نتایج مرحله سوم تست انسانی و صدور مجوزهای لازم، هرچه زودتر شاهد آغاز واکسیناسیون عمومی در ایران باشیم.

در حاشیه این مراسم، آیت الله لطف الله دژکام از بخش های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) واقع در محله دروازه قصاب خانه شیراز نیز بازدید کرد و از نزدیک با خدمات و فعالیت های این مرکز آشنا شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات