همکاری مخابراتی ایران با کشورهای منطقه لزوم ایجاد توازن بین درآمد و هزینه اپراتورها

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به لزوم ایجاد توازن بین درآمد و هزینه‌ی اپراتورها تأکید کرد: اگر این توازن بر هم بخورد، به صنعت آسیب وارد می‌شود و به دنبال آن مردم هم آسیب می‌بینند. بنابراین توازن بین هزینه، قیمت، سرمایه‌گذاری و در نتیجه توسعه‌یافتگی بحث بسیار پیچیده و مهمی است که موضوع بحث وزارت ارتباطات نیست بلکه موضوعی حاکمیتی، اقتصادی در کشور نیز محسوب می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه در حال حاضر تمرکز بر روی توسعه و تکمیل زیرساخت‌هاست، در حالی که صنعت اینترنت در کشورهای پیشرفته لایه‌های مختلف دارد با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا نیازسنجی لازم برای زنجیره ارزش افزوده‌ بعد از آن هم انجام شده و مخابرات ایران در این زمینه ورود کرده است؟ اظهار داشت: در بخش ثابت قبل از اینکه بنده فعالیت خود را در این شرکت شروع کنم، اقدام قابل توجهی انجام نشده بود اما به این دلیل که بخش زیادی از سهام بخش سیار هم متعلق به شرکت مخابرات ایران است، در این بخش هم اقداماتی انجام شده و خوب پیشرفته است.

وی همچنین افزود: می‌توان گفت که به نوعی بخش سیار کم‌کاری در بخش ثابت را پوشش داده است و اکنون در حال تلاش هستیم که جریان درآمدی در این زمینه را به گونه‌ای تقویت کنیم که دستخوش بحران نشده و محدود به درآمد وابسته به مصوبات نشود. راه آن هم این است که از قابلیت‌های درآمدی برروی پلتفرم‌های مختلف در بستر اینترنت یا اینترانت استفاده کنیم که خوشبختانه از همان ابتدا تیم متخصص جوان و کارآمد را در مخابرات برای این موضوع اختصاص دادیم تا برای مشتریان، خدمات ارزش افزوده جذاب، طراحی و ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: قریب پنج ماه است که دبیرخانه‌ انقلاب صنعتی چهارم در شرکت مخابرات فعال و مسئولیت آن به مخابرات منطقه البرز واگذار شده است که در موضوع اقتصاد دیجیتال هم در حال کار مطالعاتی و بررسی چگونگی ورود مخابرات در این عرصه است.

وی گفت: در مراسم افتتاح طرح نجما (نهضت جهادی توسعه فیبر نوری) در استان چهارمحال و بختیاری اشاره ای مبنی بر این که این پروژه انجام شده است داشتم، اما سوال مهم و بعدی این است که برنامه بعدی در استفاده از این طرح چیست؟ بنابراین از مسئولان و مدیران استانی خواستیم که با بهره گیری از ظرفیت های استان برای بهره برداری مناسب از زیرساخت ایجاد شده در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال و همچنین اعلام آمادگی شرکت مخابرات ایران برای همکاری زمینه ی توسعه و ارتقای استان در این خصوص را فراهم کنند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: اکنون در استان‌ها ظرفیت بسیاری در جوانان و صنعت وجود دارد اما اقدامی برای بهره برداری در این فضا انجام نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخشی از موضوع توسط مخابرات ایران و بخش دیگر از سوی وزارت ارتباطات در حال پیشروی است گفت: درصدد هستیم موضوع بهره‌برداری مردم و اینکه بتوانند بر روی شبکه‌ها، ایجاد کسب و کار و تولید محتوا کنند، را به نتیجه برسانیم. هرچند مخابرات در بخش ثابت کمی دیر شروع کرده اما خوشبختانه اکنون کار آغاز شده و در آینده نزدیک طرح‌ها و پروژه‌هایی را در این راستا خواهیم داشت.

مهندس سلطانی در پاسخ به این سوال که شرکت مخابرات ایران در حوزه زیرساخت با سایر کشورها چه همکاری داشته است؟ اظهار داشت: با کار درکشور عراق در این زمینه و سفر به کشورهای منطقه بررسی های لازم انجام شده است. همچنین، تا پیش از این در مخابرات ساختاری برای کار بین المللی وجود نداشت، اما اکنون با همکاری مشاوران اقدامات لازم انجام و در حال حاضر یک شرکت به بررسی موضوع اختصاص داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال تقویت ساختار هستیم، و با یاری خدا در آینده نزدیک به بازار کشورهای منطقه ورود خواهیم کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات