هکر پیج‌های شاخص اینستاگرام در کازرون دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: هکر ۲۰ ساله که اقدام به هک پیج های شاخص با فالوور بالا می‌کرد در کازرون دستگیر شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سرهنگ اسماعیل زراعتیان روز سه شنبه در این باره گفت: مردی ۳۰ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که پیج اینستاگرامش با ۲۰ هزار فالوور که از آن درآمد زایی نیز داشته توسط شخص ناشناسی هک و با تغییر اطلاعات آن در حال سو استفاده کردن می‌باشد که پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت .

وی افزود: پلیس با دریافت مستندات شاکی و بررسی های اولیه خود مطلع شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت وی پیدا کرده و تمامی اطلاعات از جمله شماره تلفن و ایمیل پشتیبانی را تغییر داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را احضار کنند، تصریح کرد: وی در بازجویی اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی خود برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

زراعتیان" از شهروندان خواست رمز دو مرحله ای پیج خود را فعال و از رمزهای قوی شامل علائم و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ گزارش کنند.

شهرستان کازرون در غرب استان فارس و با فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری از شیراز واقع شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات