هر خانوار چقدر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی گرفته است

با افزایش مبلغ یارانه نقدی به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، اکنون خانوارها بنا به تعداد اعضا و دهکی که در آن قرار دارند، مبلغی بین ۳۰۰ تا دو میلیون تومان و بیشتر دریافتی خواهند داشت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، با شروع واریز یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی، برخی خانوارها در مبلغ دریافتی با ابهاماتی مواجه شده‌اند که در این رابطه توضیحاتی ارائه خواهد شد.

اول اینکه، تا پیش از این حدود ۷۸ میلیون ایرانی در ماه، یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کردند که از آبان ۱۳۹۸ با اصلاح قیمت بنزین،‌ از بین یارانه‌بگیران بیش از ۶۰ میلیون نفر گزینش شده و یارانه معیشتی به حساب آنها واریز می‌شد که رقم آن بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای یک نفره تا پنج نفر و بالاتر اختصاص پیدا می‌کرد، اما از این پس دیگر تحت این عناوین یارانه‌ای واریز نشده و فقط با ارقام جدید که فعلا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، پرداخت صورت خواهد گرفت.

دولت مبلغ یارانه جدید را به ازای ۹ دهک درآمدی و برای ۷۲ میلیون نفر پرداخت کرده است که در سه دهک پایین برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان پرداخته شود. این واریز از شب گذشته انجام شده و به ازای دو ماه پرداخت صورت گرفته است و به تعداد اعضای خانوار هر مبلغی که برای یک ماه باید دریافت کند، دو برابر پرداخت شده است.

واریزی ماهانه بین ۳۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان

بر این اساس مثلا در خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند، برای یک نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۸۰۰ هزار، خانوار سه نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار ، چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار و پنج نفره دو میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

برای دهک چهار تا ۹ نیز برای خانوار یک نفره ۳۰۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار ، سه نفره ۹۰۰ هزار ، چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار و پنج نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

برای دو ماه چقدر واریز شده است؟

اما با توجه به اینکه پرداخت اخیر، برای دو ماه انجام شده است، مبالغ اعلام شده دو برابر خواهد بود، به این صورت که در دهک یک تا سه، خانوار یک نفره ۸۰۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار ، سه نفره دو میلیون و ۴۰۰ هزار، چهار نفره سه میلیون و ۲۰۰ هزار و پنج نفره چهار میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

همچنین برای دهک چهار تا ۹ با در نظر گرفتن واریز دو ماه، برای یک نفره ۶۰۰ هزار تومان، دو نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار، سه نفره یک میلیون و ۸۰۰ هزار، چهار نفره دو میلیون و ۴۰۰ هزار و پنج نفره سه میلیون تومان واریز شده است.

خانوارها باید توجه داشته باشند که پرداخت انجام شده شب گذشته، دو مرحله‌ای و برای دو ماه بوده است و بعد از آن به صورت یک مرحله در هر ماه انجام خواهد شد.

در عین حال مبلغ واریزی ممکن است در برخی خانوارها کمتر از آنچه که اعلام شد، باشد، به این دلیل که آنها پیش از این، از وام یک میلیون تومانی که در زمان کرونا به یارانه‌بگیران اختصاص پیدا کرد، استفاده کرده‌اند و ماهانه از آنها قسط کم می‌شود. با توجه به اینکه دو مرحله یارانه پرداخت شده، دو قسط نیز از آنها کسر شده است.

این یارانه فعلا قابل برداشت نیست و دولت زمان آن را اعلام خواهد کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات