۱۰۰ هزار نفر امسال در وزارت آموزش‌ و پرورش جذب می‌شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از جذب و بکارگیری حدود ۱۰۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه‌های آن در سال جاری خبر داد و گفت: دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جاری جذب و بکارگیری از طریق آزمون‌های استخدامی داشته و خواهند داشت.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا؛ میثم لطیفی در حاشیه نشست تخصصی جشنواره شهید رجایی درباره شاخص‌های انتخاب دانشگاه برتر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جذب و استخدام در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در حال حاضر برای آموزش و پرورش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۵۶ هزار نفر در آزمون ماده ۲۸ و ۲۰ هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و غیره در نظر داریم که امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر جذب و استخدام در این دستگاه اجرایی می‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه‌های دیگر نیز جذب بکارگیری نیروی انسانی برگزار کرده‌اند یا در سال جاری جذبی خواهند داشت؟ افزود: بله، دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، وزارت اقتصاد، گمرک، مالیات، برخی بانک‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب داشته‌ و دارند. همچنین طرحی برای پرستاری و جذب اعضای هیات علمی و غیره نیز در سال جاری داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز درباره وضعیت نیروهای شرکتی که می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها تبدیل وضعیت شوند و به استخدام دولت درآیند، نیز گفت: این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند و مشکلی از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند اما اگر می‌خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

لطیفی درباره علت طولانی شدن فرآیند جذب و به کارگیری از طریق آزمون‌های استخدامی نیز اعلام کرد: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون‌های استخدامی آزمون‌های فراگیر بود. آزمون‌های فراگیر در چند دستگاه، چند رشته و چند نقطه – محل برگزار می‌شد و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد سبب می‌شود که داوطلبی که آزمون مالیات در بروجن و وزارت اقتصاد در تهران را انتخاب کرده است.

وی افزود: این موضوع سبب می‌شود که وقتی قرار است کارنامه برای شرکت کننده در آزمون صادر شود باید در ابتدا هه دستگاه نتایج آزمون خود را برای سازمان سنجش ارسال کنند تا سازمان سنجش پس از تجمیع و محاسبه اعلام کند که این متقاضی در کدام رشته و نقطه – محل قبول شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: در این زمینه بین دستگاه‌ها و در برخی مواقع ناهماهنگی‌هایی اتفاق می‌افتاد تا نتایج مصاحبه‌ها و آزمون‌هایشان مشخص شود و این مسئله باعث می‌شد که تاخیری در این زمینه به وجود بیاید. برای حل این مشکل سعی کردیم از امسال آزمون‌ها را برای هر دستگاه که متقاضیان به تعداد مشخصی می‌رسد، از طریق اطلاعیه سازمان سنجش برگزار کنیم تا از این طریق تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌ها را به حداقل برسانیم.

لطیفی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چه برنامه‌ای برای کوتاه‌تر شدن تاخیرهای دیگری در مرحله بعد از مشخص شدن نتایج آزمون تا مراحل دیگر جذب و استخدام به وجود می‌آید، دارید؟ گفت: قانون در این زمینه تعیین تکلیف کرده است و ما نیز بخش گزینش را تقویت کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که این مراحل را تسریع کنند. حتی اگر در گذشته یا در جای دیگر مراحل گزینش برای او انجام شده آن را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات