روزهای تلخ جولان کرونا در فارس

موج پنجم از همه گیری بیماری کروناویروس، هر روز بر تعداد مبتلایان و قربانیان خود می‌افزاید و روزهای سخت و تلخی را برای شهروندان در استان فارس رقم زده و بی‌مبالاتی مردم و کمرنگ بودن نظارت‌ها، بر دشواری و تلخی آن دامن زده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه‌شنبه ۲۲ تیرماه به خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا و ۳۷۰ مورد بستری بیمار جدید در بیمارستان‌های استان فارس گزارش و ثبت شده است.

دکتر روح‌الله حسینی با یادآوری اینکه این ارقام بالاترین میزان از مرگ و ابتلا طی یک ماه اخیر در استان فارس است، وضعیت را بسیار نگران کننده توصیف و تاکید کرد که در شرایط کنونی بهترین و موثرترین راه برای کنترل بیماری، همکاری همه و رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

او از رسیدن تعداد تست‌های تشخیص مولکولی انجام شده کرونا به عدد یک میلیون و ۶۹۳۰ مورد خبر داد و گفت: این تعداد تست منجر به تشخیص۲۹۰ هزار و ۲۸ بیمار مثبت قطعی شده است.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۸ هزار و ۵۵۱ مورد تست سریع نیز انجام و ۱۹ هزار و ۷۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: مجموع بیماران شناسایی شده در فارس به ۳۰۹ هزار و ۷۵۶ نفر رسیده است.

او با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شده اند، گفت: هم اکنون ۱۹۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی با یادآوری اینکه تعداد ۲۷۶ هزار و ۸۷۳ نفر از بیماران طی بیش از ۱۷ ماه گذشته بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار در فارس فوت کردند و مجموع قربانیان کروناویروس در این استان به ۴۹۱۶ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از روند افزایشی مبتلایان در روزهای اخیر، در خصوص سهل انگاری و رعایت نکردن محدودیت های اعمال شده همانند استفاده نکردن از ماسک و پرهیز نکردن از حضور در تجمعات از سوی برخی افراد هشدار داد و افزود: در روزهای اخیر میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به زیر ۶۰ درصد رسیده است که همین عامل می تواند منجر به وقوع فاجعه شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز نیز در سیصد و شصت و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ این دانشگاه گفت: شیراز به عنوان قطب پزشکی منطقه به شمار می‌رود و تلاش این دانشگاه نیز، حفظ و ارتقاء این جایگاه است.

او میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات ارائه شده در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی را یکی از شاخص‌های مهم کیفیت ارائه خدمات دانست و بر تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بزرگترین تا کوچکترین واحدهای زیرمجموعه برای تحقق این رسالت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به پاندمی کروناویروس، تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بحران شدیدی به سر می‌برند و لازم است در این شرایط مسئولان مراکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی با ارایه خدمات مطلوب، میزان رضایتمندی بیماران و مراجعان را ارتقا بخشند.

لطفی با توجه به روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان و شناسایی موارد ابتلا به بیماری، افزود: بستری مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های استان نیز در حال افزایش است و ضرورت دارد در شرایط کنونی، تمام واحدها در حالت آماده باش بوده و توان مضاعفی در این زمینه به کار بسته شود.

طی دو هفته اخیر، علیرغم اینکه وضعیت قرمز برای کلانشهر شیراز اعلام و بر تشدید محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تاکید شده بود، مشاهدات خبرنگاران حاکی از فعال بودن همه مشاغل و فعالیتهای شغلی، باز بودن اماکن گردشگری و تفریحی است.

گفتنی است، کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌ها، کم تفاوتی مردم نسبت به هشدارهای اعلامی مسئولان و باز بودن رستوران‌ها، فست فودی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و تمام صنوف در سطح بازار اعم از بازارهای سرپوشیده و پاساژها و دیگر مغازه‌ها است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات