زیان هشتصدمیلیاردتومانی مخابرات در ارائه خدمات به شرکت های FCP

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد مشکلات ناشی از عدم تغییر تعرفه تجاری و تاثیر ثابت ماندن تعرفه این بخش در یک دهه گذشته در ارائه خدمات مختلف به شرکت های تجاری ارائه دهنده خدمات اینترنتی گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان یک مجموعه خصوصی در سال گذشته یارانه هشتصدمیلیاردتومانی را در ارتباط با شرکت های FCP متحمل شده است. 

۲۳ مرداد ۱۴۰۲گروه بندی برچسب ها

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، وی افزود: مخابرات با وجود تمام مشکلات و اینکه خود، یک شرکت خصوصی و بدون هی است، به علت نقص قوانین در مورد تعرفه تجاری و تورم فزاینده در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد و امسال نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه برای پایداری ارتباطات شرکت های FCP مجبور به هزینه کردن شده است.

 

مهندس سلطانی گفت: این مبلغ با توجه به مشکلات مخابرات در پرداخت حقوق و بسیاری موارد دیگر، می توانست صرف کارکنان این شرکت شود، اما مشکلات در قوانین رگولاتور و به روز نبودن قوانین، دست و پای مخابرات را حتی به صورت حداقلی نیز بسته است.

 

وی افزود: علی رغم دادن تمام مجوزهای لازم از سوی دولت های مختلف به این شرکت ها ،به علت عدم توان سرمایه‌گذاری لازم و هزینه‌بر بودن توسعه‌ی ارتباطات ثابت، هیچ شرکتی به صورت جدی وارد عرصه توسعه تجاری و سراسری ارتباطات نشد، در این شرایط به دلیل تعرفه‌های تعیین شده توسط سیاست‌گذاران برای مخابرات در تعامل با FCP ها، عملا شرکت مخابرات به عنوان اپراتور اصلی، قدرت سرمایه‌گذاری نداشته و مخابرات با مسائل ناشی از سرکوب تعرفه ارتباطی با این شرکت ها و به روزرسانی نشدن آن بسیار متضرر شده است.

 

وی، تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران با توجه به پشتیبانی‌های مالی، فنی و نیروی انسانی که برخوردار بود، در سراسر کشور شبکه تلفن ثابت را گسترش داد ، اما دولت های پیشین با طرح مواردی مانند حرکت به سمت ارزش افزوده ، جلوی به روز شدن قوانین و تصویب تعرفه های به روز در حوزه تجاری را گرفتند.

 

مهندس سلطانی گفت: با این کار، غافل از این که سرویس ارزش افزوده و استفاده از فناوری‌های جدید نیارمند سرمایه است ، با سرکوب تعرفه هم از ورود سرمایه به شرکت مخابرات ایران جلوگیری کردندو هم به عدم توان شرکت های FCP به توسعه واقعی ارتباطات ثابت به علت هزینه بر بودن این توسعه بی توجهی کردند.

 

وی اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران همیشه یکی از مهم ترین اولویت های خود را توسعه همکاری با تمام شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی قرارداده و این را در برنامه اصلی خود دارد، اما وقتی قوانین اصلاح نمی شود متضرر اصلی هم مخابرات، هم شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و هم تمام بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشتریان در سراسر کشور هستند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات