ریزش چند ساختمان غیرمجاز درحین تخریب

ریزش ناگهانی چند ساختمان غیرمجاز در جریان فرآیند تخریب تاکنون سبب مرگ دو تن از پرسنل انتظامی و مصدومیت ۱۱ تن از شهروندان شده است. عملیات همچنان در این محل ادامه دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این‌باره گفت: در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه ریزش ساختمان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه عوامل گروه‌نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری در محل حادثه واقع در خیابان شکوفه غربی، شهرک احمدیه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که چند ساختمان درحال ساخت در مجاورت یکدیگر قرار داشتند که ناگهان تخریب شدند به طوریکه یکی از ساختمان‌ها به طورکامل ریزش کرده و بخش‌هایی از چند ساختمان نیز ریزش کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه احتمال محبوس شدن در زیرآوار وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این ساختمان‌ها در حال ساخت بودند، کسی در واحدهای آن‌ها ساکن نبوده است. تاکنون نیز عوامل آتش‌نشانی موفق به نجات دو نفر از زیر آوار شدند که این افراد به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

به گفته ملکی عملیات آتش‌نشانان و دیگر تیم‌های امدادی در محل ادامه داشته و عوامل انتظامی نیز در اطراف محل وقوع حادثه مستقر هستند و به محض دریافت اخبار تکمیلی نسبت به اعلام آن اقدام خواهد شد.
۲ مامور شهرداری و ۴ تن از عوامل انتظامی در زیرآوار
همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این حادثه اعلام کرد: «از ابتدای صبح روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ و در اجرای دستور مقام قضایی مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرقانونی، واحدهای انتظامی فرماندهی تهران بزرگ برای پشتیبانی از عوامل شهرداری تهران در محله خلازیر واقع در منطقه ۱۹ تهران حاضر شدند. ساعاتی پیش و در زمان اجرای تخریب یکی از واحدهای غیرایمن در این منطقه، به علت عدم رعایت نکات ایمنی از سوی ساختمان‌های همجوار این ساختمان و عدم پایداری سازه، تعداد پنج ساختمان همجوار دچار تخریب شد که بر اثر آن تعداد چهار نفر از پرسنل انتظامی و دو نفر از پرسنل شهرداری در زیر آوار ساختمانی گرفتار شدند.

درحال حاضر با توجه به حضور تیم های امداد و نجات در محل ، عملیات جهت رهاسازی افراد گرفتار در زیر آوار ساختمانی در حال اجرا است که تا به این لحظه تعداد چهار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده و اقدامات برای نجات جان سایر افراد گرفتار در زیر آوار با سرعت در حال اجرا است.»

شاهین فتحی؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه گفت که چهار تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شده و ماموریت خود را در هماهنگی با دیگر عوامل امدادی آغاز کرده‌اند.


بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز در این‌باره به ایسنا گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۲:۲۷ امروز به اورژانس اطلاع داده شد که درپی آن ۱۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: برابر آخرین آمارها تا کنون در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شده‌اند که هشت نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شده و سه نفر نیز خدمات درمانی را در همان محل حادثه دریافت کرده‌اند. استقرار عوامل اورژانس در محل نیز همچنان ادامه دارد.

ادامه عملیات آواربرداری و خروج قطعه‌های بزرگ
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت عملیات در این محل نیز به ایسنا گفت: تا ساعت ۱۸ عوامل آتش‌نشانی با کمک دیگر عوامل حاضر در محل، موقع به برداشت قطعات بزرگ از روی آوار کرده و با این اقدام به قسمت‌های دیگر نیز دسترسی پیدا کردند و عملیات آواربرداری و جستجو همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تا کنون فرد جدیدی از زیرآوار خارج نشده و جستجو برای یافتن نفرات احتمالی با قوت ادامه دارد. درخواست ما از مردم این است که در اطراف محل تجمع نکرده و اجازه دهند تا امدادگران اقدامات خود را انجام دهند.

کشف یک جسد از زیرآوار
ملکی همچنین در ساعت ۱۸:۱۵ به ایسنا گفت که در حین عملیات جستجو، آتش‌نشانان با پیکر یکی از محبوس‌شدگان در زیرآوار مواجه شدند که این فرد را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند. در جریان بررسی‌ علائم حیاتی، مرگ این فرد از سوی عوامل اورژانس تایید شد.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در ساعت ۱۸:۳۰ با اشاره به پیکر کشف شده از زیر آوار به ایسنا گفت: جسد کشف شده از زیر آوار متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است که مورد شناسایی قرار گرفت.

پیش از این مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران اعلام کرده بود که چهار مامور پلیس و دو نیروی شهرداری در زیرآوار محبوس شده‌اند.

کشف دومین جسد از زیرآوار
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در ساعت ۱۸:۳۷ به ایسنا گفت: در ادامه جست‌وجوهای انجام شده، پیکر دومین فرد محبوس شده در زیرآوار نیز کشف شد که با تایید عوامل اورژانس متاسفانه این فرد نیز جان خود را از دست داده است.

سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران نیز در پی اعلام این خبر به ایسنا گفت که جسد دوم نیز مربوط به یکی دیگر از پرسنل انتظامی است.

وی هویت این فرد را سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد و گفت که این مامور پلیس نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات