افتتاح و آغاز عملیات عمرانی چهار پروژه تفریحی و ورزشی شهرداری منطقه 7 شیراز

پارک گلسرخ و فاز اول منظر فضای سبز خلیج فارس افتتاح و آغاز عملیات عمرانی تم پارک ورزشی بولوار سلحشوران و مجموعه تاریخی قصر ابونصر در منطقه هفت شهرداری شیراز آغاز شد.

مطبوعات فارس/الهه بهرامی- پارک گلسرخ به مساحت 9 هزار متر مربع با اعتبار 55 میلیارد ریال با اجرای فضای سبز، تراس بندی، جدول گذاری، آبنما، احداث پارکینگ، احداث سرویس بهداشتی، نصب آلاچیق، مسیرهای پیاده روی، تجهیز شدن به انواع مبلمان و نصب وسایل بازی کودکان با هدف تکمیل بهسازی پیرامون میدان الله، افزایش سرانه فضای سبز و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در شمال شرقی میدان الله احداث شده است.


منظر فضای سبز خلیج فارس نیز با اعتبار 50 میلیارد ریال با احداث محوطه سازی، فضای سبز، نصب آلاچیق، آبنما، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، ایجاد سرویس بهداشتی، احداث مسیر دسترسی 22 متری، طراحی هندسی بولوار کوثر به خلیج فارس و نصب انواع مبلمان شهری با هدف زیباسازی ورودی شرقی شیراز احداث شده است.


علاوه بر احداث پارک‌ها و منظر فضای سبز در شهرداری منطقه هفت اقدامات بسیار مناسبی نیز در خصوص ورزش در سطح منطقه در حال انجام است که می‌توان به احداث تم پارک بولوار سلحشوران به مساحت ۴۰ هزار متر مربع اشاره کرد.


در این پارک مجموعه ورزشی محوطه ورزشی صبحگاهی، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، پیست دوچرخه سواری نمایشی(BMX)، پیست ماشین های کنترلی (RC CASE)، زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، بدمینتون، زمین ورزش های ساحلی شامل والیبال و فوتبال ساحلی، زمین مینی گلف، اسکیت، زمین پارکور، تیراندازی با کمان، صخره نوردی، ادونچر پارک و زمین بازی کودکان با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال احداث خواهد شد.


قدیمی ترین بنای تاریخی شیراز از جمله قصر ابونصر و برم دلک تبدیل به سایت گردشگری، تاریخ و تفریحی می شود و یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه هفت در حوزه گردشگری، وجود ۲ اثر تاریخی مهم قصر ابونصر و برم دلک است که متعلق به دوره ساسانیان است و در واقع قدیمی‌ترین اثر تاریخی جلگه شیراز محسوب می‌شود که احیا و مرمت این مجموعه‌ تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.



پروژه قصر ابونصر توسعه اقتصاد شهری در شرق شیراز را به دنبال دارد


شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه قصر ابونصر سرمایه مردم شیراز خواهد شد؛ گفت: با اطمینان می گویم که وقتی تورهای گردشگری وارد شهر شیراز بشوند در کنار بازدید از حافظیه، سعدیه، شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی؛ بطور حتم درخواست بازدید از پروژه قصر ابونصر را خواهد داد و این مهم، توسعه اقتصاد و افزایش سرانه شهری در شرق شیراز را به ارمغان می آورد.


حیدر اسکندرپور در مراسم افتتاح و آغاز عملیات عمرانی چهار پروژه تفریحی و ورزشی شهرداری منطقه 7 شیراز، عنوان کرد: پروژه قصر ابونصر از ابتدا مورد توجه بوده ولی به دلیل نوع خاص مشکلاتی که پروژه های میراثی دارند نیازمند مطالعه و وسواس بیشتری هستند و هماهنگی با سازمان های ذیربط نظیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نیاز دارند.
شهردار شیراز، افزود: طراحی این پروژه به خوبی انجام شده و پیمانکار شروع به کار کرده و مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه اجرایی را که در خصوص اتمام آن درخواست شده را بطور کامل تامین خواهیم کرد و ظرف یک ماه آینده پروژه را بازدید میکنیم.


وی اضافه کرد: بر این باوریم که این پروژه برای شهر شیراز آورده ی گردشگری دارد و اطمینان دارم که یکی از مقاصد مناسب را فراهم می کند چون هم نظر تاریخی واجد اهمیت است و هم از لحاظ منظر طبیعی یکی از بهترین پروژه های شهر خواهد بود.


اسکندرپور ابراز داشت: این پروژه بسیار خاص است و تنها متعلق به شهرداری منطقه 7 شیراز نیست و یک پروژه ملی محسوب می شود و این مهم باید در سطح شان و طراز مردم ایران اجرا شود.


شهردار شیراز همچین در مراسم آغاز عملیات اجرایی تم پارک ورزشی و پیست اسکیت؛ گفت: این پارک با توجه به نوع طراحی که انجام شده بهترین پارک شیراز خواهد شد، این پارک هجده نوع ورزش را ارائه می دهد و طراحی به قسمی است که کل اعضای خانواده در هر سنی، وقتی وارد پارک می شوند بتوانند از وسایل موجود استفاده کنند و به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه فاخر خواهیم بود.


وی در آیین افتتاح پارک گل سرخ نیز،گفت: ورودی شهر، آبروی شهر است و معمولا در منازل مسکونی هم ورودی مهمان را از لحاظ بصری ویژه، آماده می شود و نقدی که به مجموعه شهرداری در دهه های گذشته وارد است همین ورودی است که نباید این چنین رها میشد.


اسکندرپور افزود: عملیات اجرای این پروژه حدود یک سال و 6 ماه آغاز شده و فاز دوم آن هم 80 درصد پیشرفت داشته و عملیات زیر ساخت دو فاز بعدی هم انجام شده  و این مهم، پروژه مناسب و اتفاق مبارکی برای شهر خواهد شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: در دو سال اول سرگرم پروژه های نیمه تمام شهرداری در دوره های گذشته بودم و در سال 97 از هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تنها سی میلیارد تومان به مطالعه پروژه های جدید اختصاص پیدا کرد و 970 میلیارد تومان صرف پروژه های نیمه تمام سال های گذشته شد.


وی گفت: در دو سال گذشته فرصت این که پروژه های متفاوتی برای شهر رقم بزنم را نداشتتم و باید پروژه هایی که با نگاه شورای پنجم هماهنگ بود را اجرا می کردیم.
اسکندرپور اظهار داشت: در هفته های آینده در هر یازده منطقه شهرداری شیراز افتتاح پروژه خواهیم داشت و بخشی از این پروژه ها هم در نیمه دوم سال با همت مجموعه جدید شهرداری و شورای شهر به سرانجام خواهد رسید.


به گفته وی، نقشی از ما خواهد ماند و چه خوب است که نقش خوبی از ما در خاطرات بماند و مهم آن است که به مردم وفادار باشیم. چرا که مردم شهر هر کجا کاری انجام شود قدردان هستند و قدرشناسی مردم ارزشمند است.


بر اساس این گزارش، پارک میدان الله و منظر فضای سبز خلیج فارس از پروژه هایی است که در محدوده شهرداری منطقه ۷ به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی پارک ورزشی و پیست اسکیت نیز در بولوار تخت جمشید، شهرک صادقیه آغاز شد.

برچسب ها :
 
از   4   رای
2.25

عکس های خبر

نظرات