رئیس سندیکای صنعت مخابرات:

بهبود کیفیت اینترنت، مستلزم تزریق اضافه درآمد به اپراتورهاست

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: برای افزایش کیفیت اینترنت باید صبر کرد تا اضافه درآمد به اپراتورها تزریق شود و سپس پرسید که با این درآمد چه کرده‌اند؟ اگرچه مردم در ماه‌های نخستین تلاش دارند تا ۳۴ درصد افزایش قیمت اینترنت را با مصرف کمتر جبران کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حسین ریاضی، پیرامون افزایش اخیر تعرفه های اینترنت و وعده اپراتورها برای افزایش کیفیت اینترنت، گفت: با اجرای مصوبه اخیر، باید درآمدی در اپراتور حاصل شود و سپس توقع سرمایه گذاری داشت.

وی، ادامه داد: اپراتورهای ما هنوز یک ماه درآمد بالاتر را ندیده اند، ابتدا باید این ۳۰ درصد درآمد مازاد را اپراتور دریافت کند و سپس تجهیزات را کامل کند، از طرفی سایت هایی که اشباع شده اند باید تقویت شوند و سپس کیفیت بالا رود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، اظهار کرد: برخی اپراتورها وام های زیادی گرفته اند و دیگر نمی‌توانند تسهیلات بگیرند، پس آیا این اپراتور می تواند در این شرایط سرمایه گذاری کند؟

ریاضی، خاطرنشان کرد: گرفتاری اپراتورها از کمبود منابع باید بررسی شود و وزارت ارتباطات هم کمک کرده که تا ۳۰ درصد این منابع جبران شود، اما ابتدا باید احصا شود.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: باید تقریبا شش ماه مهلت به اپراتور داده شود تا نتیجه حاصل شود؛ اگر وزارتخانه یکهزار میلیارد وام بدون بهره به اپراتورها می داد، آن زمان می‌توانستیم از آنها بپرسیم که با این پول چه کرده اند؟

ریاضی، افزود: اوایل که قیمت بالا می رود، مردم در مصارف خود امساک می کنند، بنابراین درآمد نیز بالا نمی رود. تجربه نشان داده است که در ماه‌های اول مردم دنبال آن هستند که ۳۴ درصد قیمت بالاتر را با مصرف کمتر جبران کنند.

وی، اظهار کرد: واقف هستم که کیفیت شبکه های ارتباطی همراه در کشور پایین است، اما تمام این گرفتاری‌ها برای این است که پنج سال قیمت‌ها تغییر نکرده بودند.

وی، افزود: باید صبر کرد تا اضافه درآمد به اپراتورها تزریق شود و سپس پرسید که چه کرده‌اید؟ اکنون وضعیت اپراتورها به گونه ای است که امکان دریافت تسهیلات بانکی هم ندارند. 

برچسب ها :
 
از   3   رای
2.5

عکس های خبر

نظرات