پرواز هفتگی شیراز- نجف راه‌اندازی شد

پرواز هفتگی شیراز - نجف (عراق) با عنوان "حرم تا حرم" با هدف فراهم شدن امکان زیارت عتبات عالیات بامداد سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در آیینی به مناسبت دهه فجر در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز راه‌اندازی شد. 

شیراز به واسطه میزبانی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان والامقام از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی زینت یافته است و زائران عتبات عالیات اعزامی از این شهر، در سفر به عراق امکان زیارت بارگاه نورانی امامان معصوم (ع) را خواهند داشت.

استاندار فارس در سخنانی در این آیین با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مشتاقان زیارت عتبات عالیات از دهه فجر امسال می‌توانند از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به نجف اشرف مشرف شوند.
محمدهادی ایمانیه افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، مجوز پرواز مستقیم از فرودگاه شیراز به فرودگاه نجف و بالعکس صادر شده است که این پرواز به شکل هفتگی در روزهای سه‌شنبه و توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر انجام می‌شود و در صورت استقبال زائرین، افزایش تعداد پروازها نیز ممکن خواهد بود.
او اظهار داشت: امیدواریم با استقبال خوب شهروندان استان فارس، شاهد تداوم این پرواز و حتی افزایش تعداد آن باشیم.
استاندار فارس اظهار داشت: برای حفظ سلامت هموطنان و زائرین، تمام مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا چه در هنگام خروج زائرین از فرودگاه شیراز و چه در هنگام ورود به این فرودگاه به طور کامل رعایت می‌شود و زائران و خدمه کاروان‌ها هم ملزم به تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

 

تلاش برای راه‌اندازی پرواز از شیراز به سوریه
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این آیین با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: راه‌اندازی این خط جدید پرواز باعث تسهیل در فرآیند زیارت مردم فارس از عتبات عالیات خواهد شد.
علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه پرواز مستقیم در خطوط هوایی منجر به توسعه صنعت گردشگری می‌شود، اظهار داشت: سفر شیراز به نجف مقدمه‌ای جهت زیارت به شهرهای مذهبی کشور عراق از جمله کربلایی مقدس خواهد شد که انتظار است طبق برنامه‌ریزی‌ها در مقابل زمینه ورود گردشگران مذهبی و زیارتی و همچنین سلامت به شهر شیراز فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزا برای شهر شیراز و استان پهناور فارس محسوب می‌شود، افزود: استان فارس در صنعت گردشگری باید پیشتاز باشد و شهر شیراز هم که به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام لقب گرفته است می‌تواند در زمینه گردشگری مذهبی و زیارتی اقدامات خوبی را انجام دهند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس از تلاش‌ها برای راه‌اندازی پرواز مستقیم شیراز به یکی از شهرهای سوریه خبر داد و در این زمینه گفت: مسئولان استانی قول داده‌اند که زمینه پرواز مستقیم شیراز به کشور سوریه را هم فراهم کنند که در همین جا نام و یاد شهدای حرم و در راس آن‌ها، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با خون خودشان امنیت را به این کشورها آوردند و امروز زوار ما به راحتی می‌توانند به شهرهای مذهبی عراق و سوریه سفر کنند.
پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه تسریع در تکمیل ترمینال خروجی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: امیدواریم مراحل ساخت این ترمینال هر چه سریع‌تر پایان بپذیرد تا شرایط مطلوب و خوبی برای مسافران داخلی و خارجی که در شأن و جایگاه این استان باشد، در این فرودگاه فراهم شود.

نرخ پرواز و چگونگی ثبت‌نام
مدیرکل حج و زیارت استان فارس نیز گفت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، سفر به عتبات امکانپذیر نبود و زائرین از این سفر معنوی محروم بودند و از آنجا که وظیفه ذاتی سازمان حج و زیارت اعزام زائر به اماکن مقدسه است، با همکاری مسئولین استان و با هماهنگی و پیگیری تعدادی از دفاتر سیاحتی و زیارتی زیر مجموعه حج و زیارت استان فارس، پروازهای هوایی تحت عنوان «حرم تا حرم» از ایستگاه پروازی شیراز تدارک دیده شد.
علیرضا زینلی افزود: این پروازها به صورت هفتگی و به ظرفیت ۱۴۰ نفر و با نرخ حدود ۹ میلیون تومان از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) به مقصد نجف اشرف انجام می‌شود.
وی افزود: پروازها هر سه‌شنبه از فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز انجام می‌شود و این سفر حدود یک هفته به طول می انجامد و زائرین به مدت هفت شب و هشت روز در عراق خواهند بود.
زینلی بیان داشت: تلاش ما بر این است که زائرین شب جمعه در کربلا باشند تا از فیض زیارت حرم حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) در این شب بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: نحوه ثبت نام به دو روش صورت می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند به صورت مستقیم به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مراجعه و یا از طریق سامانه و سایت عتبات به نشانی http://atabat.haj.ir/ ثبت نام کنند.
زینلی گفت: داشتن اصل گذرنامه و دو قطعه عکس سه در چهار برای ثبت‌نام‌ الزامی است و اولویت با افرادی است که زودتر اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

در این آیین، جمعی از مسئولان استانی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس و مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز نیز حضور داشتند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات