اتفاق تاریخی؛ فوتبال روسیه آسیایی می‌شود!

مطبوعات فارس: رییس اتحادیه فوتبال روسیه از تمایل تمام باشگاه‌های فوتبال این کشور با انتقال به آسیا خبر داد.

تصمیم نهایی در خصوص انتقال احتمالی اتحادیه فوتبال روسیه از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) روز سه‌شنبه هفته آینده اتخاذ خواهد شد. الکساندر دیوکوف بعد از نشست کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) این خبر را اعلام کرد. تصمیم نهایی کمیته اجرایی RFU بعد از ویدئو کنفرانس روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد. این اتفاق قرار بود امروز رخ دهد اما در جلسه روز جمعه، به چهار روز بعد موکول شد.
اسفند سال گذشته بود که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا تمامی تیم های ملی و باشگاهی روسیه را به خاطر موضوع اوکراین از شرکت در مسابقات بین المللی محروم کرد. تیم ملی فوتبال بزرگسالان روسیه طی این محرومیت از مرحله پلی آف جام جهانی 2022 و قرعه کشی مرحله مقدماتی یورو 2024 کنار گذاشته شد. دیوکوف در تاریخ ششم آذر به کمیته اجرایی RFU پیشنهاد داد تا موضوع انتقال به AFC را مورد بررسی قرار دهد.
این بیزینس من‌ روس که در حال حاضر ریاست اتحادیه فوتبال روسیه را به عهده دارد در نشست خبری اخیر خود از حمایت تمام باشگاههای لیگ برتر روسیه از انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

"100% باشگاههای فوتبال روسیه موافق این انتقال هستند. آسیا یک اقتصاد در حال رشد است و پتانسیل‌های تجاری خاصی در آن وجود دارد. اگر به کشورهای شرکت کننده نگاه کنید، متوجه می شوید که کاملا قادر به ساختن منابع مالی هستند. "
دیاکوف با بیان جملات فوق افزود:
"ما اکنون در حال بررسی نهایی هستیم. تا 31 دسامبر (یک هفته) فرصت داریم از مقدماتی جام جهانی 2026 اروپا انصراف دهیم. اگر اکنون این کار را نکنیم، هیچ شانسی نخواهیم داشت. چشم انداز ورود ما به مسابقات اروپایی در بازی سال 2027 خواهد بود. به همین خاطر اکثر قریب به اتفاق باشگاهها از انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا استقبال می کنند. به هر حال بازی کردن بهتر از بازی نکردن است!"


مسئولان فوتبال روسیه نگرانی های زیادی بابت دوری طولانی مدت از رقابت‌های بین المللی دارند. رئیس اتحادیه فوتبال روسیه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این موضوع گفت: بسیار از هواداران کم کم درک می کنند که بازیکنان زیادی به دلیل نداشتن امکان حضور در مسابقات رسمی بین المللی می توانند تابعیت خود را تغییر دهند. فدراسیون بعضی از کشورها با آنها وارد مذاکره شده و می تواند پیشنهاد تغییر تابعیت بدهد. این یک داستان مهم بوده و باید درک کنیم که وضعیت در حال تغییر است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات