ساخت آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در مرودشت فارس آغاز شد

ساخت آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در شهر مرودشت فارس در حالی آغاز شد که به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه توجه ویژه ای به ساخت مدارس برای اتباع افغان دارد و در این زمینه رویکردی رو به جلو داشته است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علیرضا کمرئی در این آیین گفت: جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب سابقه خوبی در توجه به اتباع داشته است و این کشور ملجا و پناهگاه خوبی برای کسانی بوده که شرایط زندگی در کشور خود را نداشته اند.

معاون وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: رسالت انسانی و اخلاقی همه ما است که هرگاه انسانی نیاز به کمک داشته باشد با تمام توان خود و با همکاری سازمان ملل به انها کمک کنیم.

کمرئی افزود: در سال تحصیلی گذشته ۵۴۰ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران مشغول به تحصیل بوده اند که امسال این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: یک هویت مشترک بین ما و افغانستانی ها وجود دارد که دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی را بین دو کشور ایجاد کرده است.

رییس ستاد پروزه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه بر تحت پوشش تحصیلی قرار دادن اتباع خارجی داشته اند و این باعث شد این دانش آموزان بدون هیچ فاصله ای با دانش آموزان ایرانی از امکانات و خدمات آموزشی برخوردار شوند.

کمرئی گفت: شمار اتباع افغان با تأثر از شرایط کشورشان رشد داشته اند که باید برنامه های ویژه ای برای آنان تدارک دید.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارائه فرصت های یادگیری به دانش آموزان افغان بسیار خوب عمل کرده ایم و آنها در کنار دانش آموزان ایرانی با یک نگاه واحد رشد و پرورش پیدا کرده اند.

آموزشگاه ویژه اتباع خارجی شهرستان مرودشت در زیربنایی به مساحت یک هزار و ۶۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس احداث می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات