ثبت ۴۳ فوت طی ۱ روز در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نوزدهم مرداد را به لحاظ ثبت بیشترین مورد مرگ بیماران در ۲۴ ساعت، روز سیاه کرونایی فارس نامید. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مهرزاد لطفی چهارشنبه ۲۰ مرداد در سیصد و هشتاد و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روز گذشته ۴۳ هم استانی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

لطفی گفت: پنجاه درصد جانباختگان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، افراد زیر ۶۰ سال بودند و این به منزله هشداری جدی برای جوانان و میانسالان است.

او با اعلام هشدار وخامت اوضاع در فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، در مراجعه به این مراکز تعلل نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به کووید۱۹ در استان دانست.

لطفی با ابراز تاسف از روزهای سیاهی که شاهد آن هستیم، از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش داده و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در این روزهای سخت و بحرانی بپرهیزند.

او با بیان اینکه همچنان ماموریت‌های انتقال بیمار به بیمارستان‌ها از سوی اورژانس فارس رو به افزایش است، از روند صعودی بی سابقه بستری جدید روزانه در هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: متاسفانه ظرفیت بخش‌های ICU، در بیمارستان‌های استان تکمیل شده و بحران کرونا، همانند باتلاقی تمام بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان را در برگرفته است.

لطفی با قدردانی از مدافعان سلامت که در این روزهای سخت ایثارگارنه تا پای جان مشغول خدمت رسانی در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها هستند، خدمات آنان در طی بیش از ۱۸ ماه گذشته را ستودنی خواند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور، به پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

او با این توضیح که متاسفانه شاهد بروز عوارض شدید بیماری کووید۱۹ در جوانان و نوجوانان هستیم، از مردم و دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا ایام سوگواری محرم و صفر را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات