رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد

تلاش بی وقفه آتش نشانان در عملیات واژگونی تانکر سوخت بنزین

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۳۵ آتش نشان در عملیات ۴ ساعته واژگونی تانکر سوخت بنزین بی وقفه تلاش کردند.

مطبوعات فارس/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدهادی قانع در خصوص جزییات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۰:۲۲ ۱۸ تیر ماه یک مورد حادثه واژگون شدن تانکر سوخت در جاده کمربندی اکبر آباد، روبه روی ترمینال باربری، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت سریعا ۳۵ آتش نشان از ایستگاه های ۱۵, ۹,۵ و چهار به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در محل مشاهده شد که یک دستگاه تانکر ۳۳ هزار لیتری حامل بنزین به دلایل نامشخصی هنگام حرکت از مسیر خارج شده و پس از برخورد با موانع در حاشیه جاده واژگون شده است.


وی ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده که مردی حدودا ۴۰ ساله بود و در خودرو محبوس شده بود را پس از مدتی تلاش از محل خارج کرده و به دلیل مصدومیت به عوامل اورژانس تحویل دادند.


قانع اظهار کرد: نشست شدید بنزین نیز در محل اتفاق افتاده بود و این سانحه می توانست با توجه به سوخت خطرناک بنزین با ایجاد کوچک‌ترین جرقه، پتانسیل ایجاد بحرانی بسیار بزرگ‌تر و فاجعه را داشته باشد.


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه نیروهای عملیاتی بی وقفه در عملیاتی دشوار و حساس با پاشش مداوم آب و فوم مانع ایجاد جرقه و بروز حادثه شدند، عنوان کرد: در ساعات اولیه عملیات نشت بنزین تا میزان قابل توجهی برطرف گردید، اما این عملیات تا ایمنی کامل محل و انتقال تانکر سوخت ادامه داشت.


این مقام مسئول با اشاره به این که نیروهای عملیاتی در چهار ساعت عملیات دشوار مانع بروز حادثه جدی شدند، اظهار داشت: آن‌ها سرانجام در یک عملیات ویژه توانستند توسط جرثقیل تانکر حامل سوخت را به حالت اولیه برگردانند و محل حادثه را کاملاً ایمن سازی کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات