دانشجویان تحت پوشش قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با پرداخت عیدی و همچنین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، توضیحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایلنا، میرهاشمی موسوی، صبح یکشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (بیمه دانشجویان) در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی در سویه جدید کرونا (اومیکرون) گفت: در این بخش قبلاً اطلاع‌رسانی شده است و تمامی مراکز درمانی در آماده‌باش کامل هستند و خوشبختانه هیچ مشکلی را در این بخش نداریم و تمام تمهیدات و تجهیزات تأمین شده است.

وی با اشاره به ایثارگری کادر درمان، پرستاران و پزشکان در ایام کرونا خاطر نشان کرد: این افراد همچنان وسط میدان هستند و به تلاش و خدمت خود می‌پردازند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: در ارتباط با پرداخت هزینه‌های درمان بیماران کرونایی و همچنین اومیکرون مثل گذشته هیچ تفاوتی در ارتباط با تعهدات سازمان تأمین اجتماعی صورت نگرفته و همچنان خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

موسوی همچنین در ارتباط با مبلغ عیدی و همچنین زمان پرداخت آن به بازنشستگان خاطر نشان کرد: ما همچنان منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم و به محض اینکه این مصوبه به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود فرآیند پرداخت آن انجام می‌شود. همچنین در ارتباط با مبلغ آن نیز منتظر تصمیم هیئت دولت هستیم.

وی همچنین در ارتباط با میزان حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: در ارتباط با این موضوع نیز منتظر نظرات مجلس و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اجرایی شدن بیمه رانندگان تاکسی خاطرنشان کرد: در این بخش این سازمان آمادگی لازم برای پوشش بیمه رانندگان تاکسی را دارد و این موضوع نیز به سازمان تاکسیرانی اعلام شده است اما اختلافی بین سازمان تاکسیرانی و اتحادیه آن‌ها وجود دارد که این موضوع ارتباطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

موسوی ادامه داد: ما ظرفیت قانونی را برای پوشش گروه‌های مختلف از جمله رانندگان تاکسی را فراهم کرده‌ایم. همچنین از هفته گذشته پالایشی در ارتباط با بیمه رانندگان تاکسی آغاز شده است و قرار است به ازای خروج از هر کدام از افرادی که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، فرد جدیدی در پوشش بیمه راننده و تاکسی قرار بگیرند.

وی افزود: این بخشنامه و دستورالعمل توسط سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و کار در حال اجرا است و امیدواریم با رفع مشکل بین اتحادیه و سازمان تاکسیرانی این فرآیند با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بهره‌برداری پروژه‌های این سازمان در ایام دهه فجر گفت: در این ایام بیش از ۳۴ هزار متر مربع پروژه درمانی افتتاح خواهد شد و این میزان به ظرفیت مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه خواهد شد.

موسوی در ارتباط با پوشش بیمه‌ای داروها گفت: این موضوع نیز بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه انجام خواهد شد و هر مصوبه‌ای را ابلاغ کنند ما نیز آن را اجرا خواهیم کرد.

وی در ارتباط با نسخه الکترونیک و اجرای آن تصریح کرد: پس از اینکه از یکم دی ماه سال جاری نسخه الکترونیک الزامی شد علیرغم اینکه به سیستم درمان سازمان فشار آورد اما خوشبختانه در این فرآیند شاهد رشد خوبی بوده‌ایم به طوری که تا قبل از ابتدای دی ماه میزان نسخه پیچی ۴۰ درصد در تهران بود که این میزان در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است. علاوه بر اینکه میزان نسخه پیچی در سطح کشور به بیش از بالای ۹۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: البته ما تمهیداتی را در برخی از مواقع از جمله قطعی و کندی سیستم پیش‌بینی کرده‌ایم تا مشکلاتی در ارائه خدمات به بیمه شدگان پیش نیاید.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات