فساد مالی و انحلال بزرگترین حزب سیاسی در ژاپن

به دنبال کشف فساد مالی در یکی از بزرگترین جناح‌ها در حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن، این گروه سیاسی منحل شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از کیودو، کشف رسوایی مالی سیاسی مربوط به این گروه که قبلاً توسط شینزو آبه نخست وزیر فقید ژاپن رهبری می‌شد، سبب افزایش بی اعتمادی عمومی در این کشور شده است.

این تصمیم اندکی پس از آن اتخاذ شد که فومیو کیشیدا نخست‌وزیرژاپن متعهد شد که چهارمین فراکسیون بزرگ حزب سیاسی در این کشور موسوم به ال دی پی را منحل کند. وی پیش‌تر تا دسامبر (آذر/ دی) سال گذشته رهبری آن را بر عهده داشت.

بر اساس این گزارش، توشیهیرو نیکای، دبیرکل سابق این حزب نیز تمایل خود را برای انحلال پنجمین گروه بزرگ سیاسی در ژاپن اعلام کرده است.

اگر چه این اقدام مبنی بر انحلال این حزب از سوی برخی از اعضای حزب مورد ستایش قرار گرفته است. اما برخی کارشناسان می‌گویند که این اقدامات صرفاً یک عملکرد سیاسی از سوی حزب حاکم است و آن‌ها از کیشیدا خواسته اند تا اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر امور مالی قانونگذاران اجرا کند.

کیشیدا پس از این تصمیم برای انحلال حزب گفت: انحلال جناحی که او ریاست آن را برعهده داشت، با هدف بازگرداندن اعتماد عمومی صورت گرفته است.بر اساس این گزارش از ۳۷۰ قانونگذار در ژاپن، ۱۰۰ نفر آن‌ها از اعضای این حزب به شمار می‌آیند.

بنا بر اعلام مقامات عالی رتبه ژاپن، بیشتر اعضای این حزب با انحلال این فراکسیون سیاسی موافق هستند. این فراکسیون که در سال ۱۹۷۹ توسط تاکئو فوکودا، نخست‌وزیر پیشین فقید تأسیس شد، نقش مهمی در فرآیند‌های تصمیم‌گیری در درون حزب، از جمله انتخاب رهبر حزب، که معمولاً نخست‌وزیر می‌شود، ایفا کرده است.

برچسب ها :
 
از   3   رای
2.12

عکس های خبر

نظرات