آزادراه شیراز- اصفهان مهر امسال افتتاح می‌شود

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر مهرماه امسال در یک مرحله به بهره‌برداری می‌رسد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: «محمود ملازینل» امروز (دوشنبه)  درباره زمان افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان افزود: این آزادراه به طول ۲۱۰ کیلومتر از محدوده «ایزدخواست» شروع می‌شود و جزو طولانی‌ترین پروژه‌های آزادراهی است که در هفته نخست مهرماه در یک مرحله با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور همچنین گفت: ۱۳۵ کیلومتر طول مسیر بین شیراز و اصفهان با ساخت این آزاد راه کوتاه شده و ۲.۵ ساعت از زمان سیر کاسته خواهد شد.

آزادراه زنجان- تبریز به طول ۲۸۵ کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه فعلی کشور است اما در مدت چهار سال به بهره برداری رسید و به همین دلیل این آزادراه لقب افتتاح طولانی ترین پروژه جاده‌ای را به خود گرفته است.

تکمیل اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان که در سال ۱۳۸۹ آغاز شد، در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود، پس از تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم، هم اکنون آماده افتتاح است و مسیر فعلی را تا ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز ۵.۵ تا ۶ ساعت به طول می‌انجامد.

با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

آزادراه شیراز- اصفهان هم اینک حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این آزادراه که قرار است در ۶ قطعه به صورت یک‌جا افتتاح شود، درحال تکمیل عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات