فارس به عنوان مرکز پایش و تدارکات تیم منتخب یونگ مودو ایران انتخاب شد

دبیرکل یونگ مودو ایران اعلام کرد:استان فارس بعنوان مرکز پایش و تدارکات تیم منتخب به منظور حضور در رقابت های یونگ مودو معرفی شد و به همین منظور در حال تدارک برگزاری انتخاب نفرات برتر و تشکیل اردو بعد از انتخاب نفرات هستیم. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد رضا اوجی، گفت: تیم ملی یونگ مودو ایران در مسابقات جهانی هنرهای رزمی مستر شیپ که به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود، باقدرت شرکت خواهد کرد. کمیته جهانی هنرهای رزمی مستر شیپ ( WMC) عالی ترین مرجع هنرهای رزمی جهان است که مسابقات سال ۲۰۲۱ خود را با شرکت ۱۰ رشته بصورت بر خط( آنلاین) برگزار می کند.

وی اظهار داشت: این مسابقات از هفتم لغایت یازدهم آبان ماه ۱۴۰۰ به میزبانی کره جنوبی بعنوان مرکز کمیته جهانی هنرهای رزمی مستر شیپ (WMC) برگزارمی شود و رشته رزمی یونگ مودو با بنیانگذاری کیوان دهناد در ایران یکی از رشته های حاضر در این دوره از مسابقات است.

اوجی افزود: با توجه به اطلاعیه ارسالی از سوی کمیته جهانی، در این دوره از مسابقات پیش بینی می شود ۱۰۰ کشور با سه هزار و ۳۰۰ رزمی کار در ۱۰ رشته شرکت نمایند.

دبیر یونگ مودو ادامه داد: ۲۰ رشته رزمی از جمله یونگ مودو، جوجیتسو، تکواندو، ووشو،سامبو،پنچاک سیلات،کشتی با کمربند،جودو،موی تای ،ساواته،آیکیدو ،کبدی، کوراش،هاپکیدوی کره ای ،تانگ ایل مودو ،تکیون ،سسیرون،تیراندازی با کمان سواره ،رکورد گیری رزمی و هنرهای رزمی نمایشی عضویت در این کمیته دارند.

وی گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا مقرر شده که ۱۰ رشته از هنرهای رزمی در این دوره از مسابقات در بخش اجرای فرم و نمایشی بصورت آنلاین حضور داشته باشند که رشته یونگ مودو بعنوان یکی از این ۱۰ رشته در این مسابقات حضور دارد.

اوجی در مورد آمادگی تیم یونگ مودو ایران هم گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط کمیته فنی و ابلاغ های صادره از سوی کیوان دهناد استاد بزرگ هنرهای رزمی و بنیانگذار و مسئول یونگ مودو ایران، پایگاههای استعدادیابی در ۲ منطقه فارس بعنوان پایگاه جنوب کشور و تهران بعنوان پایگاه مرکزی راه اندازی شده است.

یونگ مودو که رشته ای است برای دفاع شخصی در سال ۱۹۵۳ همزمان با راه اندازی آن در دانشگاه یونگ این،کره جنوبی تدریس و بنیان گذاشته شد.

این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین روش های چند رشتة دیگر همچون تکواندو، جودو ژاپنی، کشتی ، سسیروم ،کمودو و هاپکیدو است.

رشته یونگ مودو (Yongmudo) در سال ۱۳۹۲ مجوز فعالیت رسمی خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت و زمینه توسعه این رشته از همان سال فراهم شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات