قیمت خودروهای فرسوده اعلام شد

در پی اتفاقات اخیر پیرامون افزایش غیرواقعی قیمت خودروهای فرسوده، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده، ضمن تاکید بر اینکه این افزایش افسارگسیخته مورد تایید نیست و مراکز اسقاط علاقمند به افزایش قیمت خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط نیستند، قیمت واقعی خودروهای فرسوده را عددی مابین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان (بسته به نوع و کیفیت خودرو) اعلام کرد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، پیرامون بحث‌های اخیر در رابطه با افزایش افسارگسیخته قیمت خودروهای فرسوده در سایت‌ها و آگهی‌های فروش اینترنتی، انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده نیز در این خصوص واکنش نشان داده و ضمن اعلام اینکه قیمت غیرواقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست، تاکید کرده است که مراکز اسقاط به هیچ‌وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودروی فرسوده و گواهی اسقاط نیستند.

طبق اعلام انجمن مذکور، سید امیر احمدی - دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو - ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند، از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند.

پس از آن، محمود مشهدی شریف- رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط- نیز در واکنش به اتفاقات اخیر، تصریح کرد: مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند، اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند؛ بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی ۲۲۰ مرکز اسقاط در سطح کشور، آماده عرضه ۴۰ هزار گواهی اسقاط با نرخ ۳۵ میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

مشهدی شریف با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده به طور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد: قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات