قیمت طلای جهانی افزایش یافت

مطبوعات فارس:قیمت طلا در روز جمعه قبل از تعطیلات آخر هفته طولانی افزایش یافت زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که تورم آمریکا در حال کاهش است.

بهای هر اونس طلا تا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۹۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۷۹۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. طلا در این هفته حدود ۰.۲ درصد افزایش یافت که بهترین قیمت در سه هفته اخیر بود.
مخارج مصرف‌کننده ایالات‌متحده پس از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر ۰.۱ درصد افزایش یافت، در حالی که تورم بیشتر کاهش یافت. جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد، با نزدیک‌شدن به تورم مطابق با انتظارات، قیمت طلا به دلیل خریدهای جدید پیش از سال جدید با شرط بندی مبنی بر اینکه سرمایه‌های بزرگ‌تر ممکن است به سمت بلندمدت طلا در ابتدای سال حرکت کنند، بالاتر بود.
پس از آنکه داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده نشان داد که اقتصاد این کشور سریع‌تر از آنچه قبلاً تخمین زده می‌شد، بازگشته است، قیمت شمش بیش از یک درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت.
بر اساس گزارش رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ بر شمش‌های بدون بازده تاثیر می‌گذارد. بازارها همچنین بر افزایش آلودگی به کووید-۱۹ در مصرف‌کننده اصلی طلا در چین که می‌تواند بر خرید فیزیکی تأثیر بگذارد، نظارت دقیق داشتند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز،   پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۳.۷ دلار رسید، پلاتین با جهش ۴.۳ درصدی به ۱۰۱۹ دلار و ۷۲ سنت رسید و پالادیوم با ۳.۶ درصد افزایش به ۱۷۴۱ دلار و ۷۵ سنت رسید.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات