گلستان رکورددار بیماری سرطان در کشور

رئیس هیئت مدیره موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و حمایت از بیماران سرطانی دفتر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران در گلستان راه‌اندازی می شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: قربانعلی روشنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان از افتتاح دفتر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: دفتر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران در ۶ استان کشور هم از تهران، تبریز، خراسان رضوی، اصفهان و گلستان ایجاد می‌شود، البته درصدد هستیم استان‌های دیگر را برای راه‌اندازی این دفتر انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه دفتر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران در گلستان روز شنبه ۲۱ اسفند ماه جاری در محل سالن جامعه المصطفی گرگان برگزار می شود، گفت: این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان و نیازمند حمایت های مالی هستند، افزود: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های درمانی و بیمه ای در کشور، تنها دغدغه بیماران سرطانی درمان بیماری نیست لذا استفاده از ظرفیت خیرین در این بخش ضروری است.

روشنی با بیان اینکه هدف اصلی موسسه ما پیشگیری و ارائه آموزش های لازم در این حوزه است، تصریح کرد: استان گلستان رکورددار بیماری‌های سرطانی در سطح کشور است و به طور متوسط سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد بیماران سرطانی در این استان اضافه می شود.

 

وی با بیان اینکه عده‌ای از بیماران سرطانی پس از دریافت درمان‌های لازم بهبود می یابند عده ای دیگر روند درمان را طی می‌کند و برخی از بیماران نیز بر اثر این بیماری فوت می‌کنند، یادآور شد: خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی مرگ و مرگ ناشی از بیماری سرطان کاهش یافته و راه های درمانی متنوع تر شده است.

رئیس هیئت مدیره موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران با بیان اینکه در گذشته بیماری سرطان به عنوان یکی از بیماری های لاعلاج مطرح می‌شد و مردم حتی از آوردن نام این بیماری هم اکراه داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه با پیشرفت علم پزشکی درمان بیماری سرطان آسانتر شده و در صورتی که این بیماری به موقع و به درستی تشخیص داده شود مانند بسیاری از بیماری های دیگر قابل درمان است اما تنها روند درمان این بیماری طولانی تر است.

روشنی با تاکید بر اینکه باید با آموزش های پیشگیرانه سبک زندگی افراد را اصلاح کنیم، متذکر شد: متاسفانه برخی از عادات نادرست از جمله خوردن نوشیدنی های گرم ابتلای به این بیماری را تشدید می‌کند که باید با اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم سبک زندگی سالم را به مردم یادآور شویم، همانطور که در دنیا نیز پیشگیری مقدم بر درمان است ما نیز باید با استفاده از شیوه های نوین آموزش های پیشگیرانه را به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در وهله نخست پیشگیری از ابتلای به سرطان و سپس کمک به مبتلایان به این بیماری در دستور کار ما قرار دارد، ابراز داشت: بیماران سرطانی هزینه های زیادی را برای درمان این بیماری متحمل می شوند و متاسفانه برخی از بیماران سرطانی از توان مالی کافی برخوردار نیستند لذا باید از مشارکت خیرین در درمان بیماران سرطانی استفاده کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات