۱۰۷ عملیات امداد و نجات در چهارشنبه سوری شیراز انجام شد

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: از ساعت ۷ و نیم روز سه شنبه ۲۴ اسفند ماه تا ساعت بیست و چهار، ۱۰۷ مورد عملیات مهار آتش و امدادی به مرکز ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز گزارش شد که ۴۸ مورد آن مربوط به حوادث چهارشنبه پایان سال بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدهادی قانع، گفت: عمده عملیات های انجام شده توسط آتش نشانان مربوط به آتش سوزی لاستیک و ضایعات بود که در سریع ترین زمان ممکن مهار و از خسارت مالی و مصدومیت شهروندان جلوگیری شد و تنها یک حادثه مهم انفجار مواد محترقه به وقوع پیوست که منجر به مصدومیت ۵ نوجوان و جوان ۱۵ تا ۲۲ ساله شد.

وی با بیان اینکه آمار مجروحین توسط اورژانس اعلام می شود،افزود: ۲۳ ایستگاه عملیاتی ، ۷۰۰ آتش نشان و ۱۵۰ نیروی داوطلب تیم واکنش سریع در چهارشنبه آخر سال آماده باش کامل بودند.

قانع اضافه کرد: برای کاهش مخاطراتی که در چهارشنبه آخر سال وجود دارد علاوه آتش نشانانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، نیروها در شیفت استراحت نیز در آماده باش و از ۱۵۰ نیروی تیم واکنش سریع داوطلب به منظور کمک رسانی استفاده شد.

به گفته وی، علاوه بر این آتش نشانان در ۲۰ نقطه پر خطر شهر استقرار داشتند تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به شهروندان خدمت رسانی کنیم.

همکاری شهروندان با سازمان آتش‌نشانی چهارشنبه سوری کم حادثه‌ای را رقم زد

قانع در ادامه گفت: با توجه به بروز مشکلات و حوادث آخرین شب چهارشنبه سال، با کمک رسانه های جمعی مختلف ازجمله انجام مصاحبه های متعدد رادیویی و تلویزویونی، توصیه های لازم به مردم یادآوری شد، علاوه بر این برگزاری وبینارهای آموزشی جهت عموم شهروندان، توزیع بروشورهای مرتبط، تبلیغات و اطلاع رسانی شهری، برگزاری جلسات متعدد با اصناف و ارگان های مرتبط، برگزاری پویش بزرگ نه به چهارشنبه سوری خطرناک از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی شیراز به منظور کاهش حوادث چهارشنبه پایان سال بود.

رییس‌ سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به تنها یک مورد حادثه مهم در این شب تصریح کرد: همراهی شهروندان فهیم کلانشهر شیراز و همچنین همکاری همه جانبه اصحاب رسانه با سازمان آتش‌نشانی، شب چهارشنبه پایان سال ۱۴۰۰ را با کمترین حوادث رقم زد و خوشبختانه هیچ مورد فوتی و یا خسارت به اموال عمومی را در بر نداشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات