کرونا در یک روز جان ۳۹ فارسی را گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به افزایش شمار مبتلایان، بیماران بستری و جان باختگان بیماری کرونا در استان فارس، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند.   

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۷ مرداد، در جلسه اعلام آخرین آمار وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: رکورد تعداد فوتی‌های کرونا در یک روز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در استان فارس با ۳۹ مورد فوتی، ثبت شده است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، پنج هزار و ۳۹۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند و در طی هفته های اخیر با کاهش گروه سنی جان باختگان و افزایش مرگ و میر این بیماری در جوانان و نوجوانان مواجه هستیم.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۳۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۳۳۳ هزار و ۵۸ بیمار مثبت قطعی شده است، گفت: با انجام ۱۳۱ هزار و ۵۹۵ مورد تست سریع در قالب طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، نیز ۲۴ هزار و ۶۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است تا مجموع بیماران شناسایی شده در فارس به ۳۵۷ هزار و ۷۴۱ بیمار، افزایش یابد.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز چهار هزار و ۳۴۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اعلام اینکه ۴۸۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شده اند، روند بستری بیماران طی روزهای اخیر را افزایشی اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در فارس ۳۱۳ هزار و ۳۴۰ بیمار بهبود یافته‌اند.

تزریق حدود یک میلیون دُز واکسن کرونا در فارس

او گفت: آمارها نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در گروه ها و افرادی که واکسن کووید۱۹ دریافت نکرده اند، بسیار بیشتر است، بنابراین از افرادی که در گروه های هدف اعلام شده در سامانه https://salamat.gov.ir/ نام نویسی کرده و پیامک نوبت دهی نوبت دوم را دریافت می کنند، دعوت می‌شود که برای دریافت دوز دوم واکسن خود به مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه مراجعه کنند.

همتی با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۹۹۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در استان تزریق شده است، گفت: با پیگیری شبانه روزی تیم واکسیناسیون دانشگاه، تلاش می شود تا فعالیت مراکز تزریق حتی در روزهای تعطیل هم ادامه داشته باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا در راستای سلامت جامعه و یاری رساندن مدافعان سلامت برای عبور از این بحران، با تعهد عمومی، خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را بیشتر جدی بگیرند.

همتی همچنین خواستار پرهیز از حضور در اجتماعات، مهمانی های خانوادگی، مراسم های عروسی و ترحیم در شرایط کنونی که با چرخش گسترده ویروس در سطح جامعه مواجه هستیم، شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات