مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور:

توسعه فرهنگ ترافیک به‌عنوان یک اقدام نرم‌افزاری نگریسته شود

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک وزارت کشور با تاکید بر اینکه به توسعه فرهنگ ترافیک به عنوان یک اقدام نرم‌افزاری نگریسته شود، گفت: مطالعه خاص فرهنگ ترافیک در شیراز اتفاق افتاده تا بر اساس نیازهای مردم اجرایی شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پوریا محمدیان یزدی در بیست و نهمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به اجرای قانون هوای پاک اشاره و عنوان کرد: اوایل سال ٩٦ این قانون ابلاغ شد و طی پنج سال گذشته کل دستگاه‌های نظارتی بر آن تمرکز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور هم نقش هماهنگی بین دولت و شهرداری‌ها را به عهده دارد، به بخشی از مواد این قانون از جمله ماده ٧ در خصوص معاینه فنی پرداخت و افزود: اقدمات شاخصی در شهرداری‌ها در اجرای این قانون انجام شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور با بیان اینکه دوچرخه‌های اشتراکی تجربه خوبی در این باره است، گفت: طی دو سال اخیر به موضوع توسعه فرهنگ ترافیک پرداخته شده است.

محمدیان یزدی با تاکید بر اینکه به توسعه فرهنگ ترافیک به عنوان یک اقدام نرم‌افزاری نگریسته شود، عنوان کرد: مطالعه خاص فرهنگ ترافیک در شیراز اتفاق افتاده تا بر اساس نیازهای مردم اجرایی شود؛ این مهم تجربه موفق در کشور خواهد بود که احتمالا فردا و طی این نشست مصوب خواهد شد.

وی ادامه داد: وظیفه دبیرخانه شورای عالی ترافیک وزارت کشور، مصوب کردن مطالعات طرح جامع شهرهاست و هر اقدامی که در شهرها انجام می‌شود باید با یک مطالعه از پیش انجام شده باشد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور تصریح کرد: اقدمات سلیقه‌ای و تغییر مدیریت‌ها و سیاست نباید در توسعه شهرها اثرگذار باشد.

محمدیان یزدی همچنین اعلام کرد که مطالعات ساماندهی ترافیکی شهرها در کشور مجددا احیا شده است.

وی یکی از چالش‌های حوزه هوشمندسازی را وجود اختلافاتی با پلیس راهور ذکر و عنوان کرد: توانستیم در قالب یک کارگروه مشترک یکسری ضوابط با پلیس راهور را حل کنیم که می‌تواند اسناد مناقصه‌ای شهرها باشد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور بیان کرد: ظرفیت خوبی در برنامه ششم توسعه در خصوص واگذاری مدیریت یکپارچه ترافیک به شهرداری‌ها ایجاد شد که متعاقب با آن تفاهم نامه‌ای‌ با پلیس در این باره انجام شده است.

محمدیان یزدی به حوزه ایمنی هم اشاره و عنوان کرد: سالانه ١٧ هزار کشته داریم که ٢٥ درصد آن در حوزه شهرداری‌هاست.
وی با بیان اینکه عمده تصادفات مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌هاست، تاکید کرد که ظرفیت‌های شورای ترافیک در کشور، استان و شهرستان‌ها می‌تواند در تصمیمات مشارکتی و مشورتی حوزه ترافیک موثر باشد

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات