دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با مدیران شهرداری شیراز

نخستین نشست مشترک رییس و اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با سرپرست و مدیران مجموعه شهرداری برگزار شد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: انتخاب مهندس راضی به سمت سرپرستی شهرداری شیراز را تبریک می گویم و همچنین از زحمات شهردار اخلاق محور شهر شیراز مهندس اسکندرپور در مدتی که در شهرداری زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر میکنم.
مهدی طاهری افزود: پیش از انتخابات و در هنگامه آن این بحث پیش آمده بود که در شهرداری نگاه سیاسی غلبه دارد اما بعد که مطالعه کردم، متوجه شدم که حقیقتا جریان حاکم بر بدنه شهرداری، جریان خدماتی است اما در خارج از این دستگاه و افکار مردم نگاه به گونه ای بود که به صورت ناروا این مجموعه را دارای نگاه سیاسی می دانستند.
وی ادامه داد: به عنوان یک شهروند میخواهم که تیم شهرداری با کار منسجم تیمی این نگاه را تغییر دهد و اثبات کند که دستگاهی صرفا خدماتی است و موضوعات سیاسی در آن رسوخ ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز به مجموعه مدیران شهرداری گفت: ما را از خودتان بدانید. ما هم شورای شهرداری و هم شورای شهر و حلقه اتصال این دو مجموعه هستیم. موتور پیشران شهر، شهرداری است و شورا از طریق شهرداری به نتایج و اهداف مدنظر خود می رسد. شهرداری ظرفیت های بسیار بالایی دارد، خود را باید اثبات کند و برای دستیابی به آن نتایج و اهداف به ویژه در این شرایط گذار باید برنامه ریزی، اولویت بندی و هدفگذاری کند.
رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ایده اصلی مجموعه اعضای شورا این است که چه در دوران سرپرستی و چه پس از انتخاب شهردار کسانی که برای شهر و شهروندان در عمل فداکاری می کنند، مقتدرانه و بدون هیچ ملاحظه دیگری حمایت شوند. فرمول کار این شورا، فداکاری برای شهر و مردم است.
طاهری با اعلام اینکه شورای ششم افتخار دارد خود را وامدار هیچ جریان سیاسی نمی داند و وابسته به جریان انقلاب است، گفت: کسانی که دارای افکار سیاسی هستند و ممکن است چنین بازی هایی را در بدنه شهرداری بخواهند انجام دهند، جای درستی را برای خدمت انتخاب نکردند.
رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به مدیران شهرداری گفت: شهرداری یک تیم واحد است که باید با قدرت و هدفمند حرکت کنید، شورا را از خود بدانید و نشان دهید که به بلوغ سازمانی رسیده اید. مجموعه ای که به بلوغ سازمانی رسیده یک رفتار فداکارانه و پیوسته از خود نشان می دهد.
محمدعلی راضی سرپرست شهرداری شیراز نیز در نشست مدیران شهرداری با اعضای شورای اسلامی شهر گفت: دوران سرپرستی دوران گذار است که باید در مدت کوتاه و در شرایط آرام، مجموعه به دست شهردار متتخب برسد. برای طی کردن این دوران گذار یک برنامه کوتاه مدت ضروری و مجموعه اقداماتی با همکاران شهرداری تهیه شده است.
راضی با اشاره به رئوس برخی از این برنامه ها افزود: نخستین اقدام تنظیم لوایح بر اساس شرایط و مقتضیات روز و ارائه آنها به شورا جهت تصویب است.
وی ادامه داد: پیش بینی برنامه هزینه ای برای دو الی سه ماه و منابع مورد نیاز آن به منظور پرداخت هزینه ها، تقسیم پروژه های عمرانی به سه دسته توسعه ای، نگهداشت و محرومیت زدایی و همچنین تقسیم بندی براساس میزان پیشرفت فیزیکی و ضریب حساسیت فصلی از جمله این برنامه ریزی ها است.
سرپرست شهرداری شیراز درخصوص منابع درآمدی گفت: با هماهنگی حوزه معاونت مالی یک برنامه ۹۰ روزه جذب منابع مالی داریم که به سه برنامه زمان‌بندی ۱۵ روزه، ۳۰ روزه و ۹۰ روزه تقسیم می شود.
راضی درخصوص اقدامات پیش رو گفت: فضاسازی شهر متناسب با حال و هوای محرم، توجه به آمادگی شهر و سازمان های خدمات رسان در شرایط شیوع کرونا، آمادگی برای بازگشایی احتمالی مدارس، آمادگی برای بارندگی های پیش رو، ارائه برش های بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون های مربوطه و بررسی ۲۲۶ پروژه اصلی توسط آنها، ارائه برنامه پنج‌ساله و بیست‌ساله به شورا و بررسی آن از جمله برخی اقدامات است.
محمد حسن اسدی عضو شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: به سهم خودم از تلاش های شهردار و شورای پیشین تشکر میکنم.
اسدی خطاب به مدیران شهرداری گفت: شورای انقلابی نه منتسب به راست و نه منتسب به چپ، بلکه غیرسیاسی است، می خواهد کار مردم را انجام دهد و به دنبال پیگیری حواشی نیست. قرارمان این است که شورایی کارآمد در کنار مجموعه شهرداری و برای حل مشکلات مردم باشیم. از این رو به نیروهای زیرمجموعه خود بگویید که به شورا رفت و آمد نکنند و به کار خود مشغول باشند.
وی افزود: شهرداری لوایح مالی مورد نظر خود را به شورا ارائه دهد و شورای برای برون رفت از مشکلات مالی همکاری می کند. وضعیت شهرداری الان به گونه ای است که ما احساس نگرانی نمی کنیم و مشکلات جزیی نیز با اهتمام مدیران شهرداری و کارکنان این مجموعه حل می شود.
غلامعلی ترابی عضو شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: تغییر در مدیریت شهری امری طبیعی است اما این تغییر نباید خللی در اراده مجموعه شهرداری برای پیگیری کار ایجاد کند.
وی اضافه کرد: مدیران شهرداری، شورا را در کنار خود ببینند و همه باید خدمتگزار مردم باشیم و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنیم. باید امید را به جامعه تزریق کنیم تا مردم ببینند یک دوره و فضای جدید در جامعه حاکم شده و حرکت و تلاش ما است که نشان دهیم در این شرایط سخت نیز می توان نشاط را در جامعه ایجاد و آینده بهتری را رقم بزند.
ترابی افزود: کار زیاد است و وقت کم، بنابراین در این فرصت کم تلاش کنیم مشکلات مردم را پیگیری و با همدلی آنها را برطرف کنیم.
مسعود زارعی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: نباید فاصله ای را بین شورا و شهرداری فرض کنیم و بدون پرداختن به حواشی
به دنبال نتیجه کار مشترک باشیم.
زارعی با بیان اینکه شهرداری جای کار سیاسی و باندبازی نیست و جنس کار در این مجموعه سیاسی نیست، افزود: ما به دنبال تمدن سازی با خط سیر مشخصی که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند، هستیم.
وی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای کشور و مسئولین است و باید تاثیرات عملکرد شهرداری را در شهر ببینیم.
مهدی نصیری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص غیرسیاسی بودن نگاه شورای اسلامی شهر گفت: جایگاه هر فرد را در سیستم خود فرد تعیین می کند و ارزیابی عملکرد مبتنی بر روش های نوین می تواند شاخص مناسبی برای تعیین جایگاه افراد در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی باشد.
وی اضافه کرد: آن چیزی که در عمل باید به آن اهمیت دهیم، قدم برداشتن در مسیر شهرداری الکترونیک، شهر هوشمند و شهر دیجیتال است و در این مسیر باید گام به گام برنامه ریزی و پیشرفت کرد تا بتوانیم با یک کار تیمی به تحول مورد نظر در این حوزه برسیم.
نصیری با بیان اینکه دیدگاه ما به بحث فناوری اطلاعات، دیدگاهی علمی است، افزود: در دستیابی به شهرداری الکترونیک گام های بسیاری برداشته شده و استقرار کامل آن به معنای عدم وجود هرگونه مراجعه حضوری به شهرداری است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات