دفاع مقدس پرافتخارترین دوران نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده اسبق آجا در فارس و از رزمندگان ارتشی دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تاکید کرد که دفاع مقدس، پرافتخارترین دوران نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: امیر سرتیب حسین محمدی، دوشنبه ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، دوران دفاع مقدس از مقاطع فراموش نشدنی تاریخ ایران معاصر به شمار می‌رود، گفت: جنگ زمانی به ایران اسلامی تحمیل شد که هنوز ساختارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بعد از پیروزی انقلاب ثبات و قوام لازم را نداشت.

محمدی با یادآوری اینکه، جنگ زمانی تحمیل شد که ایران اسلامی به دلیل آشوب‌های گروه‌های معاند و مخالف انقلاب و نظام اسلامی در داخل، با شرایط خاصی مواجه بود، گفت: آن دوران جمهوری اسلامی حرکت خود برای ایجاد ساختارهای مختلف و ثبات و قوام را آغاز کرده بود.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه دشمن خیال خامی را در سر می‌پروراند که عامل اصلی در آغاز جنگ تحمیلی بود، گفت: دشمن تصور می کرد در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مادی ومعنوی می تواند به هدف خود برسد.

محمدی به دستاورد های دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه آن دوران دستاوردهای مهمی را در بخش‌های داخلی و خارجی به همراه داشت، گفت: در بخش داخلی می توان به وحدت و انسجام ملی، خودباوری و اعتماد به نفس، تحول در صنایع دفاعی و بومی شدن آن، استفاده از پتانسیل و ظرفیت داخلی در جهت خودکفایی در حوزه های مختلف اشاره کرد.

این کارشناس مسائل نظامی گفت: دفاع مقدس در بخش خارجی، تثبیت اقتدار و استقلال نظام جمهوری اسلامی، ارتقاء پرستیژ بین المللی ایران و جدی گرفتن نقش جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و نظام بین المللی، بیرون راندن دشمن بعثی از خاک کشور علی‌رغم حمایت های منطقه ای و بین المللی بدون کوچکترین امتیاز مادی و معنوی را برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر آن دستاوردها، حضور قدرتمند نیروهای مسلح با پشتوانه مردمی در دفاع از میهن باعث شد که مسئولان سیاسی کشور بتوانند از موضع قدرت خواسته های به حق ایران اسلامی را در مجامع بین المللی خصوصا شورای امنیت سازمان ملل، به قدرت های بزرگ و تصمیم گیرنده دیکته کنند که ماحصل آن اعلام رژیم بعث به عنوان متجاوز و محکوم کردن عراق به پرداخت غرامت جنگ بود.

محمدی در بیان عوامل پیروزی رزمندگان اسلام، گفت: عقلانیت در طرح ریزی، آموزش، انسجام و یکپارچگی نیروهای عمل کننده ،خلوص نیت، وحدت فرماندهی ،شجاعت و روحیه ی شهادت طلبی ،عشق به میهن و عرق ملی را می توان از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: قدرت دفاعی امروز کشور در عرصه های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و فضایی و دست یابی به سامانه ها و فن آوری های نوین در این عرصه ها که با تکیه بر توانمندی های بومی و ایرانی حاصل شده، توان بازدارندگی ایران اسلامی را به نقطه ای رسانده که دشمن را از اندیشه هرگونه اقدام سخت و نظامی علیه جمهوری اسلامی بر حذر داشته است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات