نخستین دوره جشنواره فرهنگی «هاتف» در شیراز کلید خورد

نخستین دوره جشنواره استانی هفت اقلیم تولیدات هنری فارس «هاتف» پنجشنبه هم‌زمان با رونمایی از پوستر این جشنواره توسط معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در شیراز کلید خورد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مجتبی اشرافی دبیر این جشنواره در مطلب ارسالی روز پنجشنبه اظهار کرد:کمک به گفتمان‌سازی فرهنگی و هنری معارف انقلاب اسلامی با شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه و مبتکرانه‌ بسیجیان و پایوران و سربازان زیرمجموعه‌ بسیج اقشار و نواحی سپاه فجر فارس در حوزه‌های هفتگانه‌ هنری و ادبی از اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: ایجاد یک پیش زمینه برای برگزاری جشنواره ملی و یا حتی بین‌المللی برپایه داشته‌های این جشنواره استانی و جشنواره‌های مشابه،توسط معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر استان فارس از اولویت‌های ما برای برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری هاتف بوده است.

اشرافی، با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در حیطه فرهنگ و هنر،عنوان کرد: انقلاب اسلامی به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آن‌جا که باید دربردارنده‌ مفاهیمی نو باشد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این نوع از هنر نیازمند شناسایی، هدفگذاری و تبیین اصول هنر انقلاب اسلامی هستیم و این مهم از طریق برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی مثل جشنواره فرهنگی و هنری هاتف محقق می‌شود.

دبیر جشنواره هاتف با تأکید بر اجرای جشنواره استانی هاتف در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، اظهار امیدواری کرد که این جشنواره الگوی فستیوال‌های جامع هنری و فرهنگی در استان و کشور باشد.
این استاد دانشگاه، با برشمردن ابزار اجرایی این جشنواره، گفت: ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و هنرمند استانی اعم از بسیجی، دانشگاهی و شهرستانی، مرکز آفرینش‌های هنری بسیج فارس، مراکز رقومی بسیج شهرستانی(جهرم و اقلید) و هم‌چنین سازمان صدا و سیما، روابط عمومی سپاه فجر و سایر اقشار و نهادهای مرتبط در قالب انعقاد تفاهمنامه همکاری از بازوان اجرایی و همکاران اصلی در اجرای این جشنواره استانی به شمار می روند.

وی ابراز کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند به استعدادیابی و شکوفایی توانمندی‌های بالقوه شهرستانی و استانی در استان هنرپرور فارس منتهی شود.

اشرافی افزود: حوزه‌های رقابتی جشنواره هاتف شامل هفت حوزه «فیلم »، «عکس»، «کتاب و نشر»، «هنرهای دیجیتال»، «سرود، نماهنگ و موسیقی»، «هنرهای تجسمی» و «تئاتر» است.

وی تأکید کرد: این جشنواره طی دو مرحله و در دو سطح قشری-ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

به گفته وی، در مرحله اول تا آبان ماه ۱۴۰۰ اقشار و نواحی بسیج و سپاه اقدام به برگزاری و انتخاب آثار منتخب در حوزه‌های هفت‌گانه می‌نمایند و این آثار و تولیدات منتخب را برای شرکت در مرحله استانی به ستاد استان و دبیرخانه جشنواره هاتف ارسال می‌کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری هاتف اعلام کرد: اختتامیه این جشنواره نیمه اول آذرماه ۱۴۰۰ و همزمان با گرامیداشت هفته مبارک بسیج برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات