رمال کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در دام پلیس فتا فارس افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، سرهنگ حشمت سلیمانی دوشنبه در نشست خبری بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فارس قرار گرفت.
وی افزود: شکات بیان کردند که در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان رمال و دعانویس برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغی وجه به حساب وی انتقال داده‌اند و پس از آن دیگر پاسخگو تماس آنها نبوده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مطلع شدند که متهم در استان البرز است، ادامه داد: ماموران با اخذ نیابت قضائی به آن مکان اعزام و با همکاری پلیس آن استان موفق شدند وی را در یکی از محله‌ها شناسایی و دستگیر کنند.
سلیمانی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل این فرد ۹۷ هزار دلار، ۴۰ سکه و مقدار زیادی طلا و جواهرات که متهم از طریق کلاهبرداری بدست آورده بود کشف شد، گفت: بنا به نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آگهی دروغین استخدام با ۲۰۰ شاکی

در ادامه این نشست خبری رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند آگهی دروغین استخدام، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود.
سلیمانی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی استخدام در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پس از چند ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در حالی که در یکی از پایانه‌های مسافربری قصد خروج از شیراز داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم سه دستگاه گوشی، یک دستگاه کارتخوان سیار، ۲۰ سیم کارت بی نام و هشت کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف شد، گفت: وی در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.
وی با اشاره به اینکه متهمان هر دو پرونده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه واریز نکنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات