️پرداخت وام قرض‌الحسنه در طرح حمایتی اشخاص حقیقی با شرایط جدید ️

بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در راستای این امر و جلب نظر نیّات خیر مشتریان و خیّرین حقیقی، اقدام به راه اندازی صندوقی در قالب بانکداری اجتماعی نموده است. 

مبلغ: حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان اقساط: حداکثر ۶۰ ماهه

پایگاه خبری مطبوعات فارس: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در راستای این امر و جلب نظر نیّات خیر مشتریان و خیّرین حقیقی، اقدام به راه اندازی صندوقی در قالب بانکداری اجتماعی نموده است. در این صندوق اجتماعی، افراد به منظور تعاون و یاری رساندن به همنوعان خود، اقدام به تملیک نمودن مبلغی به بانک برای مدت مشخص در قالب عقد صلح برای بهره مندی افراد از وام قرض الحسنه در جهت رفع احتیاجات ضروری می نمایند. در این رابطه، بانک به پاس قدردانی و ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه، امکانی را فراهم نموده است تا شرکت کنندگان یا معرفی شدگان علاوه بر دریافت وام از صندوق اجتماعی، از حمایت بانک نیز در قالب وام ذکر شده معادل شرایط وام دریافتی از صندوق برخوردار شوند.

 

شرایط و ضوابط برخورداری از وام طرح حمایتی فرد حقیقی :

– فرد واجد شرایط دریافت وام حمایتی فرد حقیقی، فردی است که بواسطه شرکت در مسئولیت اجتماعی بانک و تکمیل فرم صلح یا معرفی از سوی فرد مصالح به بانک، برای برخورداری از وام ،فرم حمایتی فرد حقیقی را درخواست و تکمیل نموده است.

– فرد واجد شرایط یک فقره وام از صندوق اجتماعی و یک فقره وام از محل منابع بانک مطابق ضوابط و مقررات جاری بانک دریافت می نماید.

– سقف وام قابل دریافت در طرح حمایتی فرد حقیقی (مجموع وام صندوق + منابع بانک) ۲ میلیارد ریال می باشد که پس از طی مدت انتظار طرح، قابل پرداخت است.

– نرخ کارمزد وام دریافتی از محل وجوه صندوق برای مبالغ مورد درخواست تا ۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۱۸ ماه، صفر% (بدون کارمزد) و برای مبالغ بالاتر ، معادل ۱ % مانده بدهی به ازای هر سال است.

– نرخ کارمزد وام دریافتی از محل منابع بانک برای تمامی حالات ، معادل ۴ % مانده بدهی به ازای هر سال می باشد.

-هر فرد می تواند فقط یکبار در هر سال تا سقف انتخابی از وام حمایتی فرد حقیقی بهره مند شود.

-در صورت خوش حسابی فرد وام گیرنده در این طرح (پرداخت به موقع اقساط در مواعد مقرر)، بانک تمهیداتی فراهم نموده تا در صورت صلح مجدد مبلغ مال الصلح قبلی، عیناً معادل مبلغ وام دریافتی قبلی که تسویه شده، مجدداً وامی پس از گذشت ۱۵ روز انتظار(بدون لحاظ مقادیر جدول)، به شرکت کننده یا معرفی شده براساس ارائه درخواست قابل پرداخت باشد.

– با توجه به اینکه منابع صلح شده در صندوق اجتماعی بانک می بایست برای مقاصد خیرخواهانه افراد مصالح استفاده شود، از این رو واریز به موقع اقساط وام های دریافتی، در تعهد اخلاقی وام گیرنده تا آخرین قسط قرار می باشد.

– به منظور دریافت وام ،یک فقره قرارداد قرض الحسنه به میزان مجموع وام قابل پرداخت (سهم صندوق+سهم بانک) به همراه یک فقره چک صیادی به میزان ۱۰۰ % مبلغ قرارداد مأخوذه لحاظ می گردد.

مجدداً خاطر نشان می سازد حسب ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و نظارت شرعی، در این طرح هیچ گونه مسدودی وجه بابت ارائه تسهیلات حمایتی فرد حقیقی وجود نداشته و به پشتوانه منابع صلح شده افراد در صندوق اجتماعی، به متقاضیان، وام پرداخت می گردد.

بر اساس موازین شرع مقدس اسلام بانک برای پرداخت وام هیچگونه شرط و تعهدی نداشته و متقابلاً از مشتریان محترم هم شرطی را نخواهد پذیرفت. پرداخت وام براساس آیین نامه و ضوابط داخلی بانک است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات