انتقال ۶ فوتی و ۲۳ مجروح تصادف اتوبوس زائران در عراق به آبادان

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کشته شدن شش نفر و مصدوم شدن ۲۳ زائر ایرانی در پی تصادف تریلر و اتوبوس در عراق خبر داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید نادر نقیبی امشب (۸ شهریورماه) اظهار کرد: ۲۳ مصدوم و ۶ فوتی ایرانی حادثه تصادف دو خودروی سنگین تریلر و اتوبوس در محور بصره به ناصریه در عراق، در دو مرحله از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شدند.

وی افزود: ساعت ۱۷:۳۰ روز گذشته (۷ شهریورماه) پس از تماس با مرکز پست فرماندهی حادثه ICP مستقر در مرز شلمچه مبنی بر تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران حسینی در محور بصره به ناصریه کشور عراق، بلافاصله مقدمات تحویل حادثه‌دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در پی این گزارش چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و ۱۶ مصدوم را از طرف عراقی تحویل گرفتند.

نقیبی بیان کرد: در ادامه انتقال زائران حادثه دیده در کشور عراق، پس از تماس دوم در ساعت ۰۰:۱۵ بامداد چهارشنبه ۸ شهریورماه با مرکز پست فرماندهی حادثه مستقر در شلمچه، شش فوتی و هفت مصدوم ایرانی از طریق مرز شلمچه تحویل گرفته شدند که بلافاصله مقدمات انتقال حادثه دیدگان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: بنابراین دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با هماهنگی پست فرماندهی حادثه ICP، از نزدیکترین پایگاه‌های سیار اورژانس ۱۱۵ مستقر در شلمچه به نقطه صفر مرزی اعزام و حادثه‌دیدگان از طرف عراقی تحویل گرفته شدند.

نقیبی خاطر نشان کرد: پس از رسیدن خودروهای اورژانس و تحویل مجروحان، اقدامات تریاژ و امداد بر بالین مصدومان انجام و ضمن دریافت خدمات درمانی در نقطه صفر مرزی، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مصدومان را به بیمارستان طالقانی آبادان انتقال دادند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات