مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

رتبه اول جشنواره علمی پژوهشی کشور به دانش آموزان فارس رسید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان این استان با کسب ۸۵ مقام در جشنواره علمی پژوهشی،توانستند مقام اول کشوری را به خود اختصاص دهند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس از قول فرهاد اسماعیلی افزود: این جشنواره در قالب ۱۰ رشته به میزبانی استان های مختلف کشور در تمام دوره های تحصیلی و در حوزه های علوم انسانی، تجربی، ریاضی و علوم نوین به دو صورت نظری و مهارتی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: رشته های زیست فناوری به میزبانی تهران، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به میزبانی البرز،‌ انرژی های نوین به میزبانی فارس، ادبیات و علوم انسانی به میزبانی گلستان، گیاهان دارویی و طب سنتی به میزبانی مرکزی، فناوری های فضایی و حوزه حمل و نقل پیشرفته به میزبانی تهران برگزار شد.

اسماعیلی بیان کرد: همچنین رشته های نانوفناوری به میزبانی تهران ،نجوم به میزبانی خراسان رضوی، آزمایشگاه به میزبانی مرکزی و کد نویسی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی عنوان کرد: فارس درسال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ در این جشنواره با معرفی ۴۷ دانش آموز برگزیده، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز کرد: امسال باحرکتی رو به جلو، دانش آموزان فارسی توانستند با معرفی ۸۵ دانش آموز برگزیده کشوری، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد و بر قله جشنواره کشوری علمی پژوهشی بدرخشد.

اسماعیلی گفت: استقبال دانش آموزان فارسی از این جشنواره بی نظیر بود به طوری که در سال گذشته ۱۴ هزار ۵۰۰ مشارکت کننده داشتیم و این عدد امسال با رشد بیش از ۱۰ برابری به یکصد و شصت و دو هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

وی بیان داشت: با توجه به درخشش دانش آموزان استان فارس، میزبانی اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی در هفته پژوهش به استان فارس و شهر شیراز واگذار شده است.

دومین دوره جشنواره علمی، پژوهشی با مدیریت قطب های کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و پژوهش سرای کشور، ویژه معلمان و دانش آموزان حائز شرایط در دوره های ابتدایی و متوسطه به منظور برنامه ریزی برای غنی سازی محیط های یادگیری خارج از مدرسه و کمک به شناسایی پرورش استعدادهای دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی برگزار شد. دفتر متوسطه دوره دوم نظری برگزیدگان نهایی مرحله کشوری دومین دوره جشنواره علمی_پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را در ١٠ عنوان علمی گرایش‌های«ادبیات و علوم انسانی، زیست فناوری، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کد نویسی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، حوزه فضایی و حمل ونقل پیشرفته، مسابقات آزمایشگاهی، فناوری نانو، فناوری های انرژی نوین، نجوم » اعلام کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات