فرصت سه‌ماهه استاندار فارس به سازمان‌ها برای پرداخت بدهی خود به رسانه‌ها

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت رسانه‌های مکتوب و رفع مشکلات آنها از سازمان‌های دولتی خواست تا ظرف مدت سه ماه، بدهی خود به روزنامه‌ها و مطبوعات را که مربوط به حق اشتراک و آگهی‌هاست پرداخت کنند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: بر پایه مطلب دریافتی از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، یکشنبه در جمع مدیران رسانه‌های مکتوب استان راهکارهای تسهیل موانع پیش روی رسانه‌های مکتوب را برشمرد و اظهار داشت: مذاکره با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف برای برقراری اشتراک روزنامه‌ها صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: همچنین بر اساس پیشنهاد مطرح شده، برای دریافت آگهی و رپرتاژ از کارخانه‌ها و شرکت‌ها و صنایع استان، رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی در این نشست ضمن شنیدن انتقادها و پیشنهادهای اهالی رسانه دستورات لازم را برای رسیدگی به مسائل این قشر از جامعه صادر کرد و خواستار همراهی سازمان‌های دولتی با رسانه‌ها شد.

استاندار فارس، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، امنیتی، عمرانی و معیشتی ما به مسائل فرهنگی و معرفتی بازمی‌گردد و روزنامه‌ها می‌توانند در زمینه ارتقای سطح فرهنگی جامعه، بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم، با راه‌اندازی فضای مجازی، نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه افزایش نیز یافته است، گفت: برخی بر این باورند که با همه‌گیر شدن فضای مجازی آرام آرام بحث روزنامه و مطبوعات و کتاب برچیده می‌شود درحالی‌که در آینده متوجه خواهیم شد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه رقابت در این عرصه منجر به ضربه خواهد شد، گفت: هر رسانه در جایگاه خود دارای ارزش است و باید در همان حوزه قوی عمل کند.

ایجاد اتاق فکر و کارگروهی برای اطلاع‌رسانی کارنامه استانداری فارس برای انتقال فعالیت‌ها به افکار عمومی و چاپ پاسخ سوالات افکار عمومی در رسانه‌ها نیز از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

ایمانیه همچنین خواستار برگزاری نشست مطبوعاتی از سوی سازمان‌ها در هر سه ماه یک بار به منظور ارائه گزارش عملکرد شد و گفت: رسانه‌ها نیز بر اساس جدولی، نحوه تعامل دستگاه‌ها با رسانه ها شامل برگزاری نشست خبری، پاسخگویی به تلفن، وقت‌گذاری و ... را اطلاع دهند تا ما نیز متناسب با این رویکرد، سازمان‌ها را تشویق کنیم یا تذکر دهیم.

استاندار فارس همچنین از رسانه‌ها خواست تا به‌عنوان شهروندان آگاه و هوشمند، مسائل مختلف را در سطح استان رصد کنند و مشکلات را با تجزیه و تحلیل به اطلاع مدیریت ارشد استان برسانند.

بررسی معافیت مالیاتی، تسهیل رفت و آمد خبرنگاران به برخی آفیش‌ها به ویژه در مواقع بروز حادثه، پیگیری نحوه مطالبه‌گری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از وزارتخانه متبوعش و ... از دیگر مواردی بود که وی نسبت به پیگیری آن قول مساعد داد.

وی همچنین به درخواست حذف یارانه کاغذ و نقدی روزنامه‌ها پاسخ مساعد داد و گفت: راه‌اندازی کارخانه کاغذ در استان در این موضوع بسیار موثر خواهد بود و با وام ۴۰۰ میلیارد تومانی که به خط تولید این کارخانه اعطا خواهد شد، کار جلو خواهد افتاد.

کیفیت خدمات درمانی و گردشگری رونق بیشتر این حوزه را به دنبال خواهد داشت

ایمانیه در جلسه شورای سیاست‌گذاری گردشگری سلامت استان نیز اظهار داشت: ایجاد انسجام مهم‌ترین عامل در بهبود وضعیت فعلی در حوزه جذب گردشگر با محوریت سلامت است.

استاندار فارس، پراکنده‌کاری را مهم‌ترین مشکل در حوزه گردشگری استان بیان کرد و بر لزوم ایجاد انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به گردشگران تاکید کرد.

او با اشاره به لزوم ایجاد بسته مناسب برای ارائه به گردشگران حوزه سلامت، عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی با کیفیت مطلوب و آبرومند و هزینه مناسب و همچنین کیفیت و قیمت منطقی دارو، ارائه بسته گردشگری زیارتی، طبیعی و تاریخی در کنار هم می‌تواند گام مثبتی برای جذب گردشگر باشد؛ چراکه گردشگران خود بهترین مبلغ برای ما خواهند بود.

استاندار فارس، توجه به کیفیت را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: اگر قیمت و کیفیت خدمات مطلوب باشد، قطعا تعداد پروازها نیز بیشتر خواهد شد و تعداد مراجعه بیماران کشورهای دیگر نیز افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طبق برآورد صورت گرفته، کشورهای حاشیه خلیج فارس که ساکنان آن عمدتا ایرانی هستند، طی یک سال پنج میلیارد دلار در خارج از کشور خود شامل آمریکا و اروپا هزینه کرده‌اند، اگر پنج درصد این آمار را بتوانیم به سمت استان فارس جذب کنیم، عدد بزرگی به دست خواهد آمد.

استاندار فارس اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که وقتی بیمار خارجی مراجعه می‌کند قیمت درمان و دارو را برایش چندبرابر لحاظ می‌کنند و یا قیمت حمل و نقل را افزایش می‌دهند و حتی در مورد اسکان هم نرخ بالا طلب می‌کنند، همچنین اسکان در مکان‌های نامناسب ضد تبلیغی برای ما خواهد شد.

وی با اشاره به وجود تبلیغات سیاه علیه کشور ایران در برخی کشورها گفت: در جلسه‌ای که بهترین جراح پیوند کبد دنیا را به شیراز دعوت کرده بودیم وی خود اذعان کرد که تصور نمی‌کردم شیراز چنین امکاناتی در حوزه پزشکی داشته باشد؛ لذا با توجه به تبلیغاتی که علیه ما در برخی کشورها وجود دارد باید بهتر و بیشتر به منظور افزایش کیفیت خدمات و امکانات تلاش کنیم.

ایمانیه، با تاکید بر لزوم ارتقای فرودگاه شیراز و همچنین افزایش تعداد پروازها گفت : اولین چیزی که به چشم یک توریست می‌آید بحث فرودگاه، سپس محل اسکان، بیمارستان‌ها و ... است؛ لذا باید به این موارد و به‌ خصوص سیستم حمل و نقل توجه ویژه شده و نظارت جدی بر عملکرد این دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

استاندار فارس، بحث گیاهان دارویی، طبیعت زیبا، وجود امام‌زادگان واجب‌التعظیم و ابنیه تاریخی و فرهنگی را نیز مهم خواند و افزود: حضور توریست برای درمان در استان فرصت طلایی برای نشان دادن دیگر ظرفیت‌های شهر شیراز و استان فارس خواهد بود؛ بنابراین برنامه‌ریزی منسجم برای جذب بیشتر گردشگر ضروری است، بر این اساس معاون گردشگری و امور زائرین استانداری باید این قول را بدهند تا تعداد توریست‌های درمانی فارس در تیرماه ۱۴۰۱ بیشتر از استان‌های پیشرو کشور باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات