آب برای ۱۵ درصد مشترکان استان فارس رایگان شد

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، ضمن تأکید بر بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: مشترکان کم مصرف در این استان از پرداخت آب بها معاف می‌شوند که تاکنون ۱۵ درصد مشترکان از این پاداش برخوردار شده‌اند. 

مطبوعات فارس/ علی بوستانی، افزود: در استان فارس الگوی مصرف برای هر فرد ۱۵ متر مکعب در شبانه روز است که طی ابلاغی از سوی وزارت نیرو مشترکانی که مصرفی کمتر از پنج متر مکعب در شبانه روز داشته باشند از پرداخت آب بها و آبونمان معاف می شوند.

وی با اشاره به استمرار خشکسالی در استان فارس ادامه داد: در سال جاری با کاهش شدید بارندگی مواجهیم، به طوریکه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۰ ساله به میزان ۴۳ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بوستانی با تشریح وضعیت بحران کم آبی در شهر ها و روستاهای استان، ادامه داد: طبق آخرین جمع بندی ها در شرکت آبفا استان فارس، ۸۱۵ روستا که معادل ۳۵ درصد از جمعیت روستاهایی و همچنین ۳۵ شهر که جمعیتی معادل ۲۹ درصد از جمعیت شهری استان را در بر می گیرد در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی نیز بیان داشت: بر اساس برنامه زمانبندی که از ۶ ماهه دوم سال آغاز نموده ایم، اقدامات سازه ای و اجرایی را برنامه ریزی و در دست اجرا داریم که بخشی از این اقدامات در شهر ها و روستاها در شرف بهره برداری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این فعالیت ها مشکل کم آبی در مناطق مذکور مرتفع خواهد شد اما با تمام این اوصاف همچنان با پدیده جدی تنش آبی و بحران کم آبی مواجهیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با پرداختن به اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران کم آبی در روستاها ، گفت: روستاهایی که آب شرب آنها مناسب شرب نیست را از طریق سامانه آب شیرین کن پوشش داده ایم؛ برای بعضی از روستاها که مشکل کمبود آب شرب داشتند، چاه آب شرب کشاورزی با کیفیت مناسب اجاره نموده ایم و در برخی روستاها نیز از سیستم سامانه آبرسانی سیار استفاده می کنیم.

وی افزود: در همین راستا در شهرهای دارای بحران کم آبی نیز با منطقه بندی و مدیریت فشار شبکه سعی در بر طرف کردن مشکل کم آبی داشته ایم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات