دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر آمادگی برای مقابله با اومیکرون تاکید کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارزیابی شرایط کرونا در استان فارس، آمادگی برای مواجهه سویه جدید کرونا با عنوان «اومیکرون» و بحران های احتمالی در هفته های آینده را ضروری دانست. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا: سید وحید حسینی روز دوشنبه در چهارصد و پنجاه و سومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر ضرورت تجزیه و تحلیل داده های دو سال گذشته برای ادامه مسیر مقابله با کرونا، تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این اپیدمی تاکنون، از محققان و پژوهشگران دانشگاه خواست نسبت به انجام پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها و تجربیات موجود در راستای استفاده علمی از این داده در ادامه راه، اقدام کنند.

حسینی اضافه کرد: بررسی تجربیات به دست آمده در مدت حدود دو سال گذشته در زمینه کرونا و انجام پژوهش های علمی در این حوزه می تواند سبب به دست آمدن نتایجی ارزشمند برای کمک به جامعه علمی کشور در پیشبرد اهداف مجموعه سلامت و چراغ راهی برای ادامه مسیر مقابله با کرونا و بیماری های ویروسی در آینده باشد.

وی همچنین با بررسی روند اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در فارس، از تمام عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا در استان تقدیر و بر حفظ کیفیت ارائه خدمت به جامعه مانند گذشته و ارتقای بیشتر خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

لزوم تعامل بیشتر بخش های دولتی و خصوصی برای ارتقای کیفیت ارایه خدمات به بیماران به ویژه درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹، دیگر موضوع مورد تاکید حسینی، در این نشست بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز با اعلام آخرین آمارهای بیماری کووید ۱۹ در فارس تا امروز دوشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ گفت: با انجام مراقبت های بهداشتی و انجام واکسیناسیون می توان در برابر سویه های جدید ویروس کرونا سلامت ماند.

سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۸۳۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۹۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۳ هزار و ۳۴۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۱۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع تاکنون، ۴۹۹ هزار و ۹۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی در ادامه از بهبودی ۴۸۸ هزار و ۳۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با بیان اینکه ۱۵۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۱۰۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی همچنین از جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هفت هزار و ۲۴۹ نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۸۶۶ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۶۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در آفریقا به نام اومیکرون در روزهای اخیر، توجه به دو نکته را ضروری دانست و بیان کرد: در خصوص این بیماری نباید افراط و تفریط کرد و ضمن عدم نگرانی بیش از حد در مورد این سویه جدید باید همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

این مقام مسئول گفت: انجام به موقع واکسیناسیون و تشویق افرادی که هنوز واکسن های خود را دریافت نکرده اند، می تواند ایمنی لازم را در جامعه ایجاد کند و ما را در برابر گونه های جدید این بیماری محافظت کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات