کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز در صدرای شیراز منفجر شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: یک کارگاه غیرمجاز سوخت گیری گاز ال-پی-جی در ورودی شهر جدید صدرا منفجر شد و آتش سوزی هولناکی بوجود آورد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد هادی قانع شنبه با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه به خبرنگاران گفت: ساعت ۱۱ و ۳۹ دقیقه شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ یک مورد آتش سوزی گسترده در کارگاه غیر مجاز سوختگیری در ورودی شهرک صدرا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد که با توجه به حساسیت حادثه، پنج ایستگاه آتش نشانی با خودروهای پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: آتش سوزی در یک باغ ۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر های ال پی جی فعالیت می کرد.

قانع ادامه داد: این حادثه در زمان سوخت گیری یک خودرو و بر اثر انفجار لحظه ای و پس از آن آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست و دو خودرو سواری پراید و ۵۰ سیلندر پنجاه کیلویی موجود در محل را در برگرفت.

قانع گفت: شعله های آتش تمام کارگاه را در بر گرفته بود و احتمال سرایت به مکان های اطراف و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم‌های امدادی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن جست و جو برای محبوسین احتمالی به کنترل و مهار شعله های این آتش سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این آتش سوزی یک شهروند را نیز دچار سوختگی کرده بود که او به مراکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و با ریسک بالا عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند؛آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشیدن آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خود در بیاورند.

قانع بیان کرد: با سرعت عمل آتش نشانان از انفجار پنجاه سیلندر موجود در محل جلوگیری شد.

قانع اظهار داشت:آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

شهر جدید صدرا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات