زمینه آزادی ۵۴ زندانی جرائم غیرعمد در فارس فراهم شد

با همکاری استانداری فارس، دستگاه قضایی، اتاق بازرگانی و خیرین استان ، زمینه آزادی ۵۴ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد هادی ایمانیه استاندار فارس دوشنبه در جریان بازدید از زندان عادل آباد شیراز اعلام کرد: این افراد که ۴۰ نفر از آنها زن و ۱۴ نفرشان مرد هستند به مناسبت نیمه شعبان و قبل از فرا رسیدن سال نو آزاد خواهند شد و برای آزادی آنها افزون بر ۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از محل کسب رضایت شاکیان و بخشی نیز از محل پرداخت بدهی تامین خواهد شد.
وی در خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان در زندان هم گفت: بر همین اساس با کمک خیرین و استانداری فارس، کارگاهی برای ۱۲۰ نفر از زندانیان زن و مرد در نظر گرفته شده است که
برای تجهیز این کارگاه به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زمینه اشتغال پایدار زندانیان در واحدهای تولیدی استان فراهم شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: موضوع اشتغال زندانیان موضوع مهم و موثری در سرنوشت هر یک از این زندانیان و خانواده های آنان است که درمان های موقتی در این زمینه پاسخگو نیست و اشتغال پایدار این افراد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
جمال رازقی افزود: معتقدم باید زمینه اشتغال زندانیان در واحدهای اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان فراهم شود که این کار در برخی از استان های دیگر کشور انجام شده و نتایج خوبی هم داشته است.
وی ادامه داد: اشتغال زندانیان در محیط بیرون زندان مسایل خاص خودش را دارد اما هدف متعالی در این زمینه باید اشتغال پایدار باشد.
او بیان کرد: فراگیری حرفه، فن و یا مهارت، قرار گرفتن زندانی در محیط‌ های کاری، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از پیامدهای مثبت حضور زندانیان در واحدها و بنگاه‌های تولیدی است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: عمده دلایل گرایش افراد به جرم، مشکلات مالی، فقر و بیکاری است لذا هر چی سطح اشتغال را افزایش دهیم آسیب ها کمتر می شود.
رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس همواره موضوع مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود داشته و فعالان بخش خصوصی استان در عرصه‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، کرونا، آزادسازی زندانیان و غیره اقدامات موثری را انجام داده‌اند.
او گفت: در بحث آزادسازی زندانیان، هفته گذشته با همت خیران عضو اتاق بازرگانی فارس یک زندانی از اعدام نجات یافت و به جمع خانواده بازگشت و امروز هم فعالان و خیران بخش خصوصی استان در کنار سایر دستگاه‌ها یاری کننده خواهند بود.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات