مذاکرات در حال‌ ورود به مرحله آخر است

یک‌ مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ کنفرانس خبری مواضع واشنگتن را درباره روند مذاکرات وین تشریح کرد. 

ایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری درباره مذاکرات وین گفت، مذاکرات غیر مستقیم میان آمریکا و ایران در حال رسیدن به «مرحله آخر» است و تمامی طرفین باید در این زمینه، تصمیمات سخت سیاسی اتخاذ کنند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت، مذاکرات اخیر در وین «یکی از سخت‌ترین مذاکراتی بوده‌اند که تا به امروز درباره بازگشت به برجام [توافق هسته‌ای] داشته‌ایم.»

او که به شرط فاش نشدن نامش با خبرنگاران صحبت می کرد، ادامه داد: ما در امر کاهش موارد اختلاف به اولویت‌های مهم در تمامی طرفین موفق عمل کرده‌ایم. به همین دلیل است که الان موقع اتخاذ تصمیمات سیاسی است.

به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن پیش از این گفته است حاضر است در زمینه لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام چه کاری انجام دهد و توپ بیشتر در زمین ایران است.
حالا وقت آن رسیده ایران ببیند که آیا آماده اتخاذ تصمیم‌های لازم برای بازگشتی دوجانبه به برجام است یا نه‌.

به گفته این مقام وزارت امور خارجه آمریکا، «ما در مرحله‌ آخری قرار داریم. با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، تنها چند هفته تا رسیدن به یک توافق فرصت داریم.»

او افزود، در صورت عدم توافق با ایران، واشنگتن مجبور خواهد بود در مواجهه با برنامه هسته‌ای محدود نشده ایران، فشار «اقتصادی،‌ دیپلماتیک و در دیگر زمینه‌ها» اعمال کند.

این مقام آمریکایی آمادگی واشنگتن برای مشارکت در مذاکرات مستقیم با ایران را تکرار کرد و گفت، این کار با توجه به بازه زمانی محدود، به نفع روند مذاکرات خواهد بود اما افزود، هیچ‌ نشانه‌ای مبنی بر آماده بودنشان برای این کار وجود ندارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات