مدیرکل راه و شهرسازی فارس منصوب ‌شد

با حکم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، محمودرضا طالبان به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به استناد مطلب اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی فارس، طالبان تحصیلات دانشگاهی خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به ترتیب در رشته مهندسی راه و ساختمان و رشته شهرسازی به پایان رسانده و هم‌اینک نیز در مقطع دکتری در رشته شهرسازی در مرحله دفاع از رساله است.
از جمله سوابق اجرایی مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس می‌توان به معاون فنی و کارشناس دفتر فنی استانداری فارس، شهردار لارستان، مدیر طرح توسعه دانشگاه صنعتی شیراز، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس، نایب رئیس شورای چهارم شهر شیراز و مدیر عامل شرکت ارگ مسکن جنوب (هلدینگ ساختمانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) اشاره کرد.
طالبان در دوران خدمت خود در مجامع فنی و مهندسی از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس عضویت داشته و همچنین بازرس انجمن صنفی انبوه سازان استان فارس نیز بوده است.
وی، ضمن مدیریت تهیه طرح‌هایی از جمله طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، طرح توسعه آرامگاه حافظ و طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده محلات چوگیا، قاآنی و ذوالانوار، در زمینه تهیه طرح توسعه حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) و سید تاج الدین غریب (ع) و همچنین طرح توسعه و ثبت مجموعه زندیه شیراز همکاری داشته است.
بازآفرینی شهری آموزش مبنا در احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور و بازآفرینی شهری فرهنگ مبنا در فرایند خلق محلات فرهنگی نیز از جمله فعالیت‌های تحقیقاتی محمود رضا طالبان است.
از جمله اقدامات مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس در زمینه بهسازی شهری هم می‌توان به تاسیس اولین خانه محله کشور در سهل آباد شیراز با هدف توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی و تاسیس نخستین دفتر تسهیل گری در محله چوگیا شیراز با هدف جلب مشارکت ساکنان در جهت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محله اشاره کرد.
آیین معارفه مدیر کل جدید و تودیع مدیر کل پیشین راه و شهرسازی فارس قرار است دوشنبه یازدهم بهمن ماه جاری با حضور مقامات کشوری و استانی در شیراز برگزار شود.

محمود رضا طالبان، جایگزین جعفر زاهدی شده است.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات