مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس:

شمار جانباختگان سیلاب در استان فارس به پنج نفر رسید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد:در پی بارش‌های اخیر در فارس، پنج نفر از هم استانی‌ها در شهرستان‌های مُهر، لارستان،زرین دشت و داراب جان خود را از دست دادند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رحیم آزادی، اظهار کرد:یک نفر از شهرستان مهر، دو نفر از شهرستان لارستان ، یک نفر از زرین دشت و یک نفر از داراب در این حوادث بر اثر سقوط در کانال آب و رودخانه‌های فصلی جان خود را از دست دادند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب در شهرستان‌های زرین دشت، مهر، لامرد، لارستان و داراب افزون بر تلفات جانی منجر به خسارت‌های مالی شد و سیل هم به بخش زیرساخت‌ها و منازل مسکونی و هم به بخش کشاورزی خسارتی وارد کرد.

آزادی اضافه کرد: بارش رگباری باران موجب طغیانی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در برخی از شهرستان‌های استان مانند لارستان، داراب،زرین دشت و مهر شد و حدود ۵۰۰ منزل مسکونی با مشکل آبگرفتگی و تخریب رو به رو شدند که این منازل در حال بازسازی هستند.

وی اعلام کرد: در حال انجام ارزیابی برای میزان خسارت‌های ناشی از این بارش در بخش کشاورزی، زیرساختی، منازل مسکونی شهری و روستایی هستیم و نتیجه نهایی این ارزیابی در مناطق مختلف استان به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری افزود:سایر شهرستان‌های استان با اقدام به موقع دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و راهداری، کمترین خسارت را متحمل شدند و در شرایط خوبی قرار دارند.
فوت جوان لاری در اثر سقوط سنگ بزرگ بر روی منزل مسکونی؛ سیلاب در کوه، علت سقوط سنگ اعلام شد.
شهرستان‌های مهر، لار و لامرد جزو مناطق جنوبی استان فارس هستند و شهرستان‌های زرین دشت و داراب از مناطق شرقی استان محسوب می‌شوند.

بیشتر بارش در استان فارس یکشنبه و دوشنبه یازدهم و دوازدهم دی رخ داد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس شامگاه دوشنبه در جمع مردم منطقه سیل‌زده بیرم لارستان حضور یافت و ضمن بررسی روند رسیدگی به مشکلات سیل‌زدگان، دستورهای لازم برای شتاب بخشی به حل مشکلات آنها را صادر کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات