۶ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در کازرون مهر و موم شدند

دربازرسی ازفروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان کازرون ۶ فروشگاه پلمب شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، گفت در بازرسی از فروشگاه های فروش سم کشاورزی در این شهرستان ۹ فروشگاه با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی شدند و ۶ فروشگاه پلمب شد.

حمید رشیدی با اشاره به اینکه سیاست این مدیریت، صیانت از حقوق مصرف کنندگان و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی است، افزود: فروشگاه های مذکور به علت عدم حضور مسئول فنی در فروشگاه، نداشتن پروانه تاسیس و عدم تمدید مجوز پلمب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد هدف از بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان کازرون، جلوگیری از عرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته، مدیریت صحیح مصرف سموم، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی است.

رشیدی با بیان اینکه ۵۶ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی در شهرستان کازرون وجود دارد، گفت: برای سازماندهی این فروشگاه ها در سطح شهرستان، طرح نظارت به طور ویژه با همکاری اعضاء کمیته فرعی ساماندهی سموم متشکل از، اداره اماکن، اداره تعزیرات، اداره صمت، نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی کازون اضافه کرد: داشتن کارشناس فنی در فروشگاه های کشاورزی که سموم کشاورزی عرضه می کنند طبق قانون الزامی است و باید کارشناس فنی در هنگام فروش در فروشگاه حضور داشته باشد، از کشاورزان می خواهیم تا سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز عرضه کننده کود و سم تهیه کنند.

رشیدی تاکید کرد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی فروشگاه سموم کشاورزی دارند، باید نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و پروانه کسب و کار از اداره صمت اقدام کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات