فارس برای گام سوم واکسیناسیون کرونا آماده می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: طبق مصوبه های کمیته فنی واکسیناسیون کووید ۱۹ برای ایمنی بالای مردم، واکسیناسیون دُز سوم کووید ۱۹ برای افراد بالای ۶۰ سال اجرا می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرسول همتی چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ افزود: بر اساس مصوبه های کمیته فنی واکسیناسیون، در این مرحله افراد بالای ۶۰ سال که از واکسن های «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این افراد می توانند از پنجشنبه، سیزدهم آبان برای دریافت نوبت سوم واکسن کووید ۱۹ به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، ادامه داد: برای تزریق نوبت سوم باید چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن فرد سپری شده باشد.

همتی ضمن تاکید بر این موضوع که تمام واکسن های موجود از اثربخشی بالایی برخوردار است، بیان کرد: افرادی که برای دریافت نوبت سوم واکسن مراجعه می کنند، واکسن مشابه نوبت نخست خود را انتخاب کنند.

این مقام مسوول اضافه کرد: تزریق واکسن نباید سبب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شود و انجام شیوه نامه های بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و سربسته،خودداری از حضور در مهمانی و دورهمی ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و شست و شوی مرتب دست ها، همچنان بهترین و موثرترین راهکار برای مهار ویروس کروناست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم با توجه به وضعیت بحرانی و شکننده در فارس گفت: آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کشور نشان می دهد که شهرهای دارای وضعیت قرمز در استان فارس رو به افزایش است.

مهرزاد لطفی در چهارصد و سی و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه یادشده ، بر ضرورت افزایش هوشیاری مردم در برابر این بیماری تاکید کرد و افزود: در چنین شرایطی، مهمترین رویکرد باید پایبندی جدی و مضاعف نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

او با این هشدار که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، وضعیت رنگ بندی شهرستان های دیگر نیز تغییر می کند، اضافه کرد: نیاز است مسوولان شهرستان ها با مجموعه سلامت در شهرستان ها همکاری بیشتری داشته و بر این وضعیت شکننده نظارت بیشتری داشته باشند و از برپایی دورهمی ها و تجمعات جلوگیری کنند، چرا که علاوه بر دریافت واکسن نیاز است، شیوه نامه های بهداشتی نیز به طور جدی رعایت شود.

لطفی با تاکید بر اینکه مشارکت تمام افراد جامعه برای دریافت واکسن در سریع ترین زمان ممکن و تکمیل هر دو دز واکسن برای افزایش ایمنی در برابر این بیماری، ضروری است، اعلام کرد: دریافت یک دُز واکسن به تنهایی نمی تواند ایمنی مناسب داشته باشد.

او با اشاره به تداوم خدمت رسانی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در استان، از فعالان اجتماعی و فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بزرگان خانواده ها خواست تا نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام کنند و از توجه به شایعه ها و صحبت‌های غیرعلمی بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علو م پزشکی شیراز از مردم خواست که به تاریخ درج شده بر روی کارت های واکسناسیون توجه داشته باشند و در وقت تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و از تاخیر بپرهیزند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات