مسئولان اوقاف قول ساماندهی مسجد بین‌راهی دشت ارژن شیراز را دادند

انتشار فیلمی در فضای مجازی از وضعیت نامناسب مسجد امام خمینی(ره) دشت ارژن واقع در جاده شیراز - بوشهر موجب شد تا مسئولان اوقاف و امور خیریه استان فارس و شیراز قول رسیدگی به موضوع و بهسازی این محل را دهند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: کلیپی طی روزهای اخیر حاوی وضعیت نابسامان و جلوه نازیبای قدمگاه سلمان و علی(ع) و مسجد امام خمینی (ره) دشت ارژن تحت مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس و اداره اوقاف ناحیه ۳ شیراز در فضای مجازی منتشر شده است.
راوی این فیلم از وضعیت نابسامان و زباله‌ها و کارتن‌های رها شده در حیاط مسجد گلایه‌مند است.
در این فیلم عنوان شده که این مسجد محلی برای انباشت زباله تبدیل شده است در حالی که در محور اصلی شیراز به سمت بوشهر قرار گرفته و روزانه مسافران بسیاری برای نماز خواندن و وضو گرفتن به این محل مراجعه می کنند در صورتیکه وضعیت ظاهری این مسجد نازیبا است.
راوی این کلیپ گفت: سرویس های بهداشتی این مسجد خراب و آب بعضی چشمه‌ها آن نیز قطع و امکان استفاده از آن و وضو گرفتن نیز وجود ندارد.
در این فیلم شیر آب یکی از سرویس های بهداشتی به تصویر کشیده که آب رها شده و با فشار به در و دیوار پرتاب می شود و در اطراف آن نیز زباله های رها شده بسیاری به چشم می خورد.

زمان تهیه کلیپ مسجد خادم نداشته است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز که متولی این مسجد است، افزود: مسجد بین راهی دشت ارژن ،متاسفانه چندین سال است که این وضعیت را دارد زیرا در این منطقه سطح آب های زیرزمینی بالا است و به همین دلیل چندین چاه فاضلاب در این محل ایجاد شده که بصورت هفتگی تخلیه می شود اما باز هم جوابگو نیست.
حجت الاسلام سیدمیثم حسینی با بیان اینکه این مسجد هیچ محل درآمدزایی ندارد، ادامه داد: خادمی که در این مسجد مشغول کار بوده با درآمد بسیار پایینی انجام وظیفه می کرده و حدود ۲۰ روز است استعفا داده است.
وی اضافه کرد: خادم جدیدی نیز به تازگی در این محل مشغول کار شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز به کلیپی که طی روزهای اخیر از این مسجد پخش شده اشاره کرد و گفت: کلیپی مذکور طی فاصله رفتن خادم قبلی و مشغول به کار شدن خادم جدید تهیه و منتشر شده است.

اعتبار مصوب، تامین نشد
وی عنوان کرد: مغازه داران این منطقه نیز رعایت نمی کنند و برخی از زباله هایی که در کلیپ در محوطه مسجد دیده می‌شود، توسط کسبه رها سازی شده است.
حسینی با بیان اینکه حدود دوسال پیش به همراه معاون استاندار وقت و مسئولان استانی و شهرستانی در محل دشت ارژن جلسه ای برگزار و مقرر شد اعتباری برای ساماندهی سرویس بهداشتی این مسجد تخصیص پیدا کند که تاکنون این امر محقق نشده است،گفت: این وعده داده می شود که ظرف چند روز آینده وضعیت این مسجد متحول شود و با توجه به اینکه این مسجد هیچ محل درآمدی ندارد با استفاده از اعتبارات داخلی اوقاف طی روزهای آینده موضوع تعمیرات و نظافت محل انجام و بازسازی سرویس های بهداشتی نیز آغاز شود.

آماده واگذاری مسجد به بخشداری دشت ارژن و شورای محل هستیم
وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر خادمی جدید در این مسجد مشغول فعالیت شده،افزود: حاضریم این مسجد به بخشداری دشت ارژن یا شورای محل تحویل داده شود یا خادمی محلی برای این محل بکارگرفته شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز در ادامه بیان کرد: درب این مسجد ۲۴ ساعته باز است و زمانیکه خادم نیز در این مسجد مشغول کار نبوده کلید تحویل مغازه داران و کسبه بوده است.
وی عنوان کرد: طی یک هفته گذشته ۶ مرحله تخلیه فاضلاب در این مسجد انجام شده اما مشکل تکمیل ظرفیت این چاه ها کماکان وجود دارد و ضروری است کار اساسی در این باره انجام شود و سرویس ها تخریب و مجددا با ایجاد چاه های بزرگتر بازسازی شود.

در ۲ روز آینده مشکلات رفع خواهد شد
حسینی با بیان اینکه دشت ارژن فاضلاب شهری ندارد و دفع فاضلاب توسط چاه های بصورت جذبی انجام می شود،اظهار داشت: ظرف ۲ روز آینده وضعیت عمومی این مسجد از شرایط کنونی بیرون خواهد آمد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز گفت: گروهی موظف شده اند که از این محل بازدید و گزارش کاملی از وضعیت مسجد ارائه کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات